Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-01, 13:06
  #1
Medlem
R4hu7s avatar
(Mod får gärna flytta tråden om den ligger i fel forumsdel)

Hej!
Varje gång min iPhone ringer så ringer det även på min Mac. Kontot är länkat mellan dessa. Men tycker bara det blivit irriterande nu att min Mac börjar ringa sekunder efter att telefonen slutat ringa, sedan fortsätter Macen ringa några sekunder.
Hur stänger man av funktionen?
Gick in på Systeminställningar och sedan iCloud men hittade inget där. Gick in på notiser men där hittar man facetime under kategorin "inte notiser" men varje gång det ringer så blir jag ändå notifierad.
Vart stänger man av/kopplar bort sitt konto så det inte kopplas till datorn?

Mvh
Citera
2015-12-01, 14:33
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
(Mod får gärna flytta tråden om den ligger i fel forumsdel)

Hej!
Varje gång min iPhone ringer så ringer det även på min Mac. Kontot är länkat mellan dessa. Men tycker bara det blivit irriterande nu att min Mac börjar ringa sekunder efter att telefonen slutat ringa, sedan fortsätter Macen ringa några sekunder.
Hur stänger man av funktionen?
Gick in på Systeminställningar och sedan iCloud men hittade inget där. Gick in på notiser men där hittar man facetime under kategorin "inte notiser" men varje gång det ringer så blir jag ändå notifierad.
Vart stänger man av/kopplar bort sitt konto så det inte kopplas till datorn?

Mvh

På din iPhone....

Inställningar>Telefon>Samtal på andra enheter...
Citera
2015-12-01, 14:46
  #3
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
På din iPhone....

Inställningar>Telefon>Samtal på andra enheter...
Ahaaaa haha tack!
Citera
2015-12-03, 14:32
  #4
Medlem
yallapenos avatar
Du kan också behöva stänga av "tillåt samtal från iphone" i facetime-appen på din mac.
Citera
2015-12-10, 13:07
  #5
Medlem
lukashs avatar
Spinner vidare i denna tråd, när jag skall ta emot/ringa samtal så får jag inget ljud. Varken jag eller den jag ringer/tar emot samtal hör något?
Citera
2015-12-10, 14:11
  #6
Medlem
lukashs avatar
Verkar som det fungerar efter man uppdatera mjukvaran i Iphonen.
Citera
2015-12-10, 15:26
  #7
Medlem
finns det nån app eller installning i iphone så att telefonen svarar automatiskt då den blir uppringd
och utan att ringsignalen låter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback