Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-12-01, 11:49
Medlem
chamaemoross avatar
Hejsan.

Undrar om någon kan hjälpa mig att göra ett beslut angående ett jobb jag blivit erbjuden. Grundlönen är 23k med möjlighet att tjäna några tusen extra.

Har 5 års utbildning med mycket internationell inriktning inom marknadsföring och undrar således om 23k är för lite. Snittlönen enligt civilekonomerna skall år 2015 ligga runt 27k.

Tankar?
Citera
2015-12-01, 11:57
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamaemoros
Hejsan.

Undrar om någon kan hjälpa mig att göra ett beslut angående ett jobb jag blivit erbjuden. Grundlönen är 23k med möjlighet att tjäna några tusen extra.

Har 5 års utbildning med mycket internationell inriktning inom marknadsföring och undrar således om 23k är för lite. Snittlönen enligt civilekonomerna skall år 2015 ligga runt 27k.

Tankar?

Helt omöjligt för oss att veta om du inte berättar vad det är för tjänst. Du får inte betalt utefter din utbildning utan från din tjänst.
Citera
2015-12-01, 11:59
Medlem
Citat:
Hejsan.

Tankar?

"Med möjlighet att tjäna några tusen extra".
Har du fått någon tydligare förklaring till hur, var, när, denna ökning ska tillkomma?

Men jag skulle nog säga att det inte är en orimlig lön. Någon lär väl tacka ja. Men hade jag varit DU så hade jag antingen krävt en högre lön eller letat vidare. Förutsatt att det inte är en väldigt bra merit att arbeta där!

Det är dumt att starta lägre på karriärstegen.

Med vänlig hälsning,

Edvard
Citera
2015-12-01, 12:02
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Hejsan.

Tankar?

Som ovan nämnde så är det inte utbildningen som sätter lönen utan tjänsten, industrin och företaget.

Du måste ge oss mer om du ska kunna få kvalitativa svar.
Citera
2015-12-01, 12:07
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Hejsan.

Tankar?

Vad är det för tjänst? Vad är det för möjlighet att tjäna några tusen extra? Hur är arbetstiderna? Är övertid betald? Hur ser lönestegen ut? Har du andra jobb på gång? Var har du pluggat?
Citera
2015-12-01, 12:26
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Vad är det för tjänst? Vad är det för möjlighet att tjäna några tusen extra? Hur är arbetstiderna? Är övertid betald? Hur ser lönestegen ut? Har du andra jobb på gång? Var har du pluggat?

Tjänsten är som rådgivare inom finansiella tjänster liknande Lendo. Möjligheter att tjäna några tusen extra beroende på hur arbetsgruppen presterar där en trappstegsmodell först möjliggör 1000 extra, steg två 2000 extra och steg 3 fyra tusen extra. Arbetet är normala kontorstider. Övertid är inte betalt, inga förmåner ingår i arbetet, varken telefon eller friskvårdsbidrag. Jag har en hel del andra jobb på gång men börjar bli skakis nu eftersom examen datum närmar sig och CSN tar slut och detta är det enda som jag verkligen fått napp på. Är i kontakt med en rekryterare i Tyskland samt en i Irland och avvaktar därför hur det kommer gå där, samt IBM och lite andra diverse jobb där jag ligger i rekryteringsprocess.

Har kandidatexamen i företagsekonomi + kandidat i försäljning. Har snart MSc från ett av Sveriges mest prestigefulla universitet med snittbetyg runt B.
Citera
2015-12-01, 12:31
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Tjänsten är som rådgivare inom finansiella tjänster liknande Lendo. Möjligheter att tjäna några tusen extra beroende på hur arbetsgruppen presterar där en trappstegsmodell först möjliggör 1000 extra, steg två 2000 extra och steg 3 fyra tusen extra. Arbetet är normala kontorstider. Övertid är inte betalt, inga förmåner ingår i arbetet, varken telefon eller friskvårdsbidrag. Jag har en hel del andra jobb på gång men börjar bli skakis nu eftersom examen datum närmar sig och CSN tar slut och detta är det enda som jag verkligen fått napp på. Är i kontakt med en rekryterare i Tyskland samt en i Irland och avvaktar därför hur det kommer gå där, samt IBM och lite andra diverse jobb där jag ligger i rekryteringsprocess.

Har kandidatexamen i företagsekonomi + kandidat i försäljning. Har snart MSc från ett av Sveriges mest prestigefulla universitet med snittbetyg runt B.

Jag skulle säga ta jobbet men säg att du inte kan börja fören om 1 månad och då borde du veta mer gällande de andra jobben. Det finns inget som hindar dig att sluta, och ja det är en rätt taskig lön.

Jag skulle rekommendera IBM (beroende på vad du ska göra såklart), jag började där efter universitetet och det var väldigt lärorikt.
Citera
2015-12-01, 12:46
Medlem
Citat:
Övertid är inte betalt, inga förmåner ingår i arbetet, varken telefon eller friskvårdsbidrag.

Vad är det för pissföretag? Jag tjänar i de kretsarna på att dela ut tidningar, inkl massvis med övertid, jobbtelefon och friskvårdsbidrag. Åtminstone de perioder då jag kan jobba heltid.

Men visst, har du inga bättre alternativ så kan det väl vara en start. Känns inte som ett företag jag skulle vilja avancera inom.
Citera
2015-12-01, 12:51
Medlem
Freebops avatar
Ta inte jobbet. Du kan få betydligt bättre. Att knappt får några förmåner är inte heller plus
Citera
2015-12-01, 12:57
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Vad är det för pissföretag? Jag tjänar i de kretsarna på att dela ut tidningar, inkl massvis med övertid, jobbtelefon och friskvårdsbidrag. Åtminstone de perioder då jag kan jobba heltid.

Men visst, har du inga bättre alternativ så kan det väl vara en start. Känns inte som ett företag jag skulle vilja avancera inom.
Då är du ganska överbetald snarare skulle jag säga.

TS: Tolkar jag dig rätt i att du (snart) har en ingenjörsexamen samt kandidat i försäljning och företagsekonomi?
Citera
2015-12-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag

TS: Tolkar jag dig rätt i att du (snart) har en ingenjörsexamen samt kandidat i försäljning och företagsekonomi?

uh -det står master i rubriken.
Citera
2015-12-01, 13:12
Medlem
chamaemoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag

Nej inte en ingenjörsexamen, en civilekonom eller ja, kandidat + MSc. Motsvarande civilekonom plus lite till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in