Citat:
Ursprungligen postat av
JohnSheppard
Jag och min flickvän har varit ihop i 3 månader på distans. Det är ca 10 års åldersskillnad mellan oss och jag är den äldre. Eftersom båda är arbetslösa har vi ändå kunnat varit ihop mycket. Nu har hon flyttat till egen bostad och tanken är att vi ska bo ihop. Hon har känt sig förminskad av sina föräldrar, men trots det låter hon sina föräldrar hjälpa till mer än vad jag tycker är nödvändigt. En del saker har oroat och fortfarande oroar mig. Känns som att jag inte har rätt till någon åsikt medan hon och hennes föräldrar får tycka vad de vill. Kan ta några exempel:
- Hon anser att hon ska få gå ut utan att jag lägger mig i.
- Jag får acceptera att hon har kontakt med sina ex.
- Jag får inte säga om jag känner mig stressad av hon och hennes familj. Hon har ensamrätt på att ha ångest.
- Jag får acceptera om hennes mamma får utbrott (höjer röst och svär) mot mig för att jag tycker annorlunda om saker som t.ex. Hur mycket föräldrar ska hjälpa till vid flytt.
- Jag får flytta på mig hela tiden men ska själv acceptera få armbågar, nävar i ansiktet och söndertrampade tår då det är olyckshändelser.
- Jag får acceptera att hon vill vara med i Big Brother och liknande saker jag tycker är singelgrejer.
Jag har försökt förklara att jag känner mig utanför. Meningen är att vi ska bo ihop och att hon ska flytta med mig om 1-2 år då jag står i bostadskö. Ibland känns min köplats och kommande inkomst viktigare än mig som person.
Frågan är hur jag ska behålla min självbevarelsedrift utan att bli en toffel.
Jag tycket inte du ska bråka med dina svärföräldrar låt de lägga sig i hur mycket de vill. Du måste respektera hennes föräldrar annars går det inte.
Däremot alla de övriga sakerna var helt åt helvete och där håller jag med dig om att det är stora problem.
Jag säger spring!
Men annars:
Nu ringer du upp henne och säger till henne antingen sker det en jävla förändring där man respekterar varandra, lyssnar på varandra och att man inte kan ränna runt som man vill i ett förhållande där det finns 2 parter att ta hänsyn till annars är det slut här och nu.
Du har endast träffat henne i 3 månader du måste dra innan du börjar älska denna tjej. Det blir bara jobbigare desto längre tid som går för båda.
Hon är definitivt inte mogen för ett förhållande hon låter som en 15-17 åring.
För att vara helt glasklar det är en Slampa och hora du hittat.