2015-11-30, 22:35
Medlem
ringstorps avatar
Sedan Windows uppdaterade igår så har jag stora problem med volymen. Helt plötsligt så går volymen upp till 100% och den stannar där. Kan inte sänka eller stänga av det. Har provat att inaktivera och uppdatera drivrutinerna men inget händer. Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2015-11-30, 22:36
Medlem
AnonymaKattens avatar
Gör det vi alla gör i jobbiga situationer.

Börja om... dvs gör en omstart.
Citera
2015-11-30, 23:20
Medlem
ringstorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaKatten
Gör det vi alla gör i jobbiga situationer.

Börja om... dvs gör en omstart.

Har jag redan gjort 5 gånger :/ Händer samma skit efter ca 10 minuter
Citera
2015-11-30, 23:57
Medlem
Kolla så att inte nån knapp är intryckt på tangentbordet. Annars gå in i "ljud" i Windows (högerklicka bara på ljudsymbolen nere i högre hörnet och välj "Ljud" ) sedan dubbelklicka på högtalarikonen som dyker upp. Klicka avancerat och kontrollera så att knappen "Tillåt program att ta full kontroll över denna enhet" inte är markerad. Kanske hjälper kanske inte, annars kan du ominstallera dina drivrutiner till kortet, försöka luska ut när ljudhöjningen görs, ex. om du kör något program ominstallera programmet eller googla på programmets namn + "changing windows volume". Hoppas det hjälper.
Citera
2015-12-01, 00:30
Medlem
ringstorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GibbY
Kolla så att inte nån knapp är intryckt på tangentbordet. Annars gå in i "ljud" i Windows (högerklicka bara på ljudsymbolen nere i högre hörnet och välj "Ljud" ) sedan dubbelklicka på högtalarikonen som dyker upp. Klicka avancerat och kontrollera så att knappen "Tillåt program att ta full kontroll över denna enhet" inte är markerad. Kanske hjälper kanske inte, annars kan du ominstallera dina drivrutiner till kortet, försöka luska ut när ljudhöjningen görs, ex. om du kör något program ominstallera programmet eller googla på programmets namn + "changing windows volume". Hoppas det hjälper.

Ska kolla detta imorgon!! Tackar ödmjukast!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in