2015-11-30, 22:31
Medlem
Gustav-bas avatar
Hej!

Jag ungefär 40 000 kr i mitt ungdomskonto hos Swedbank just nu. Jag tänkte höra med er hur det är med avgifter etc. Debiteras man en avgift för att ha pengar i sitt konto hos swedbank? Kommer denna avgift att öka när man exempelvis sätter in en summa som är över 100 tusen kr?

Tacksam för svar!
Citera
2015-11-30, 22:35
Medlem
AnonymaKattens avatar
Ingenting jag har haft erfarenhet av.
Citera
2015-11-30, 22:36
Medlem
Nej att ha ett konto i sig kostar ingenting, här har du en lista på vad som eventuellt kan kosta som kort och liknande.

https://www.swedbank.se/privat/ranto...ningstjanster/
Citera
2015-11-30, 22:39
Medlem
frank_pes avatar
Det är ingen avgift för att ha pengar på kontot som du kan se i villkoren på hemsidan men Swedbank kör med årsavgift för internetbank och kort.
Finns betydligt bättre alternativ om du vill få pengarna att växa lite med räntan.
Citera
2015-12-01, 00:18
Medlem
Gustav-bas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det är ingen avgift för att ha pengar på kontot som du kan se i villkoren på hemsidan men Swedbank kör med årsavgift för internetbank och kort.
Finns betydligt bättre alternativ om du vill få pengarna att växa lite med räntan.

Är inte ute efter att pengarna ska växa. Vill bara inte att pengar ska försvinna från mitt konto p.g.a. eventuella avgifter, ränta etc.

Just nu har jag ungdomskonto, som sedan blir till ett privatkonto när jag fyller 21. Blir det inga ändringar i avgifter då? Ska ringa dem imorgon för säkerhets skull, men jag tycker att det är bra att höra från andra också.
Citera
2015-12-01, 09:23
Medlem
lobstoks avatar
Eftersom inflationen är högre än räntan på kontot kostar det ~1% per år
Citera
2015-12-01, 12:04
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav-ba
Just nu har jag ungdomskonto, som sedan blir till ett privatkonto när jag fyller 21. Blir det inga ändringar i avgifter då?
Som jag och andra skrev så kostar det ingenting att bara ha ett konto även när du fyller 21 men det kostar hos Swedbank om du väljer att kunna betala räkningar m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in