• 1
  • 2
2015-12-01, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Tippar på ryssar elker estländare. Den blonda killens frisyr och ansiktsform typiskt ryskt.
Du är ju efterbliven, båda är svartskallar.
Citera
2015-12-01, 02:44
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
/min fetning/

Om polisen vet vilka det är fråga om kan man ju ifrågasätta varför dom ännu inte är gripna och lagförda?
Täbypolisen har väl inte ett alltför omfattande distrikt att leta i? Kanske en del av poliserna i yttre tjänst inte riktigt har förstått vad dom har för uppdrag, rent allmänt, och kanske bör skickas på någon fortbildningskurs?

Här handlar det nog om att gärningsmännen är helt okända för inte bara polisen men för varje form av Svensk myndighet.
Skulle tippa att det handlar om Nordafrikaner som ambulerar i Europeiska länder och som enkom lever på brott.
Vad som upprör mig är att polisen uppenbarligen har männen sedan tidigare på bild/video utan att ha publicerat dessa.
Dessa förbannade silkesvantar i mellanmjölkens land
Citera
2015-12-01, 06:29
Medlem
Citat:
Tippar på ryssar elker estländare. Den blonda killens frisyr och ansiktsform typiskt ryskt.

Du troligen har aldrig sätt ryssar.. eller hur?
Citera
2015-12-01, 10:57
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagira
Du troligen har aldrig sätt ryssar.. eller hur?

Du menar om jag sett ryssar? Jag har sett tusentals ryssar. Han i ljusa jackan är troligtvis ryss.
Citera
2015-12-01, 11:25
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Du menar om jag sett ryssar? Jag har sett tusentals ryssar. Han i ljusa jackan är troligtvis ryss.

Precis....en Ryss och en Nordafrikan....eller anser du att båda är Ryssar?

Med stor säkerhet så vill jag påstå att dom är Nordafrikaner.
Citera
2015-12-01, 12:51
Medlem
KebabAfros avatar
Bild på gärningsmännen från en övervakningskamera:
http://i.imgur.com/qwP864a.jpg

Kul att folk spekulerar om estländare eller ryssar, att det rörde sig om mena-folk är väl det mest otippade man kan tänka sig. Bilden är hämtad från aftonbladets brottscentralen.
Citera
2015-12-01, 13:08
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabAfro

Kul att folk spekulerar om estländare eller ryssar, att det rörde sig om mena-folk är väl det mest otippade man kan tänka sig. Bilden är hämtad från aftonbladets brottscentralen.
Det finns nog folk som på allvar skulle påstå att de ser typiskt svenska ut, så ingenting förvånar längre. Så vad har vi här, nordafrikaner, albaner, MÖ eller zigenare?
Citera
2015-12-01, 14:14
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upland
Det finns nog folk som på allvar skulle påstå att de ser typiskt svenska ut, så ingenting förvånar längre. Så vad har vi här, nordafrikaner, albaner, MÖ eller zigenare?

Kan vara vilket som helst av dessa alternativ, dock får jag inte intryck av att det är ziggar,.. men där kan jag ju ha fel..

Edit: Kan vara djem shqiptarë, iaf han som står längst fram,.. men jag kan ha fel även där och just sådana här brott brukar ju inte sådana syssla med, vad jag vet..
Senast redigerad av bushtucker 2015-12-01 kl. 14:18.
Citera
2015-12-01, 14:30
Medlem
Snubben bakom den andre har utseende ifrån Marocko eller Tunisien.
Citera
2015-12-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabAfro

Av bilden att döma, så liknar dessa herrar Irakier, Syrier alternativ Turkar.
Några skönhetsopererade "Michael Jackson" fan från Afrika kan det så klart också vara, men minst troligt är det ju så.
Citera
2015-12-02, 13:44
Medlem
Klappmongots avatar
Marocko..
Citera
2015-12-02, 13:50
Medlem
Europes avatar
För att gardera mig, så skulle jag tippa på romer eller MENA, med tyngdpunkten på det sistnämnda. Möjligtvis Balkan (av icke-romsk härkomst), men det känns betydligt mindre sannolikt. Nu är det ju inte alltid vattentätt med sådana utseendemässiga bedömningar. Visst skulle jag inte utesluta att de är från Ryssland, speciellt om de inte behöver vara etniska ryssar, men jag kan inte se hur de skulle på något sätt se typiskt ryska ut. Uppenbarligen ser åtminstone den ena inte ut som en genomsnittlig est, som någon verkar ha föreslagit.

Edit: Sedan är det kanske inte ointressant, även om det inte är avgörande, att se på vilka som har genomfört liknande brott tidigare i Sverige. Som bekant mörkar svenska myndigheter sådan kunskap, men utifrån att ha följt enskilda fall, så verkade de flesta liknande brott tidigare begås av romer från östra delen av Europa, samt därefter vet jag (med tiden allt fler) fall även med GM från MENA. De enskilda fall av åldringsrån jag känner till utförda av svarta (som det uppenbarligen inte handlar om i det här fallet med tanke på bilden på GM) i Sverige har - precis som ifråga om en del andra brottstyper - snarare begåtts lite mindre planerat/mer impulsivt av ensam GM.
Senast redigerad av Europe 2015-12-02 kl. 13:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in