Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-30, 20:48
Medlem
För att göra en lång historia kort; Jag skulle installera Pro tools, vilket krävde att jag ändrade en .plist-fil i Bibliotek -> system -> Core audio för bla bla bla. Fråga mig inte varför då jag läst på forum att detta krävdes och det funkat för andra. Nåja..

När jag då följt anvisningarna, nämligen att efter uppstart hålla in cmd+R för att sedan i terminalen skriva in "csrutil disable" och därefter omstart byta ut denna plist-fil så skulle jag testa installera pro tools. Men här så gick det inte att öppna dmg-filen, inte heller någon annan dmg-fil överhuvudtaget. Jag testar då att startar om datorn för att skriva in "csrutil enable" för att se om detta lett till att jag ej kunde öppna dmg-filen. Efter omstarten här så vägrar mitt OS att låta mig logga in och istället står den och tuggar på utan något resultat.

Snälla, kan någon expert vägleda mig i hur jag får ordning på skiten igen!!
Citera
2015-11-30, 20:56
Medlem
Jag kanske skulle tillägga att jag ej har möjlighet att göra en återställning(?) då jag ej skapat en återställningspunkt och en ominstallation är det sista jag vill göra då jag har en massa filer som jag ej vill ska gå förlorade.
Citera
2015-11-30, 23:16
Medlem
svinsurs avatar
Konstigt nog blev min med så, gick in och installerade om OX med cmd + R. Du behöver ej ha timemachine, funkade ej då, men dagen efter gick den igång konstigt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in