2015-11-30, 20:48
Medlem
Fr att gra en lng historia kort; Jag skulle installera Pro tools, vilket krvde att jag ndrade en .plist-fil i Bibliotek -> system -> Core audio fr bla bla bla. Frga mig inte varfr d jag lst p forum att detta krvdes och det funkat fr andra. Nja..

Nr jag d fljt anvisningarna, nmligen att efter uppstart hlla in cmd+R fr att sedan i terminalen skriva in "csrutil disable" och drefter omstart byta ut denna plist-fil s skulle jag testa installera pro tools. Men hr s gick det inte att ppna dmg-filen, inte heller ngon annan dmg-fil verhuvudtaget. Jag testar d att startar om datorn fr att skriva in "csrutil enable" fr att se om detta lett till att jag ej kunde ppna dmg-filen. Efter omstarten hr s vgrar mitt OS att lta mig logga in och istllet str den och tuggar p utan ngot resultat.

Snlla, kan ngon expert vgleda mig i hur jag fr ordning p skiten igen!!
Citera
2015-11-30, 20:56
Medlem
Jag kanske skulle tillgga att jag ej har mjlighet att gra en terstllning(?) d jag ej skapat en terstllningspunkt och en ominstallation r det sista jag vill gra d jag har en massa filer som jag ej vill ska g frlorade.
Citera
2015-11-30, 23:16
Medlem
svinsurs avatar
Konstigt nog blev min med s, gick in och installerade om OX med cmd + R. Du behver ej ha timemachine, funkade ej d, men dagen efter gick den igng konstigt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in