2015-11-30, 16:55
Medlem
Ska börja plugga nu nästa år, så tänkte införskaffa en laptop när jag faktiskt har pengar och nu när det är rea kanske finns det någon bra deal, annars lär jag få vänta tills mellandags rean.

Det jag söker är då 1080p (minst)
max 2.5kg
den ska va tunn (inte nödvändigtvis tunn som en ultrabook men ändå tunn)
14"+
Windows ska det va.
SSD kan jag skaffa själv (så den ska åtminstone ha plats för en SSD om den inte har en SSD redan då)
8gb ram
Ska kunna lira League of Legends och CS:GO på den åtminstone (kvalité spelar ingen roll sålänge det flyter på bra på lägsta/medium med 60+ fps)

Budget: 7k kan gå lite över om det är en bra deal osv.
Citera
2015-11-30, 19:09
Medlem
Drar över min egen budget men Acer Aspire Nitro VN7-792G ser lockande ut, med skylake dessutom.
Någon som vet något om just denna modell?
Citera
2015-11-30, 19:25
Medlem
radiozetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajasidiot
Drar över min egen budget men Acer Aspire Nitro VN7-792G ser lockande ut, med skylake dessutom.
Någon som vet något om just denna modell?

Först och främst så lever du verkligen upp till ditt nick, som svarar dig SJÄLV på din egen tråd.
Men denna verkar rimlig och har bra skit i sig.
Lenovo B70-80 17.3" HD+
och är i din fattijonsbudget

Man får inte mycket dator för pengarna när det gäller laptops.
Du kan köpa en grymspel dator för 4500 kr. men om du prompt ska ha en laptop till det dubbla priset och hälfen så bra.
Jag skiter i hur du spenderar ditt socbirag.
Citera
2015-12-01, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiozeta
Först och främst så lever du verkligen upp till ditt nick, som svarar dig SJÄLV på din egen tråd.
Men denna verkar rimlig och har bra skit i sig.
Lenovo B70-80 17.3" HD+
och är i din fattijonsbudget

Man får inte mycket dator för pengarna när det gäller laptops.
Du kan köpa en grymspel dator för 4500 kr. men om du prompt ska ha en laptop till det dubbla priset och hälfen så bra.
Jag skiter i hur du spenderar ditt socbirag.

Okej? Hur dryg får man vara? Du kanske borde sluta hänga på ett forum eller skita i att svara alls nästa gång. Kan ju nämna att jag jobbar heltid för nuvarande, pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in