2015-11-30, 15:25
Medlem
Pga personliga omständigheter så läste jag aldrig klart gymnasiet utan jag hoppade av i början på 2:an. Fick fullständiga betyg i alla kurser i 1:an men saknar betyg för kurserna i 2:an och 3:an. Jag fick senare jobb inom handels där jag nu jobbar som säljchef, men har börjat tröttna och funderar på om jag istället ska sätta mig i skolbänken igen. Men för att få läsa på universitet/högskola så förstår jag att jag måste läsa upp gymnasiekurserna och få en fullständig gymnasieexamen.

Har under min arbetade tid sparat varje månad och har över 100.000:- undanlagt i fonder just nu. Det jag undrar är hur mycket man kan räkna med att det kostar att läsa på Komvux för att få fullständiga gymnasiebetyg? Misstänker att det är lite över 10 kurser som behöver läsas. Räcker 100.000:- eller kommer jag behöva ta ytterligare studielån?

Mvh
Citera
2015-11-30, 15:26
Medlem
libbens avatar
Studera dina kurser i lugn takt samtidigt som du jobbar.
Citera
2015-11-30, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Studera dina kurser i lugn takt samtidigt som du jobbar.

Kan man göra det? (som ni märker så är jag helt grön inom ämnet, har ingen koll alls) Isf vore det det absolut bästa. Vad kostar det? Hur fungerar det? Hur många dagar i veckan lär jag besöka Komvux osv.
Citera
2015-11-30, 16:07
Medlem
Kommunal vuxenutbildning är kostnadsfri. Det du själv får stå för är dina levnadskostnader under tiden du studerar. Då är det en bra lösning att om möjligt arbeta deltid och studera deltid. Gå in på din kommuns hemsida och sök på kommunal vuxenutbildning där får du uppgift om hur du går vidare. De har ofta också studievägledning för att hjälpa dig att hitta den lösning som är bäst för just dig.
Lycka till.
Citera
2015-11-30, 16:34
Medlem
Tripportreats avatar
Det enda du själv står för är kurslitteratur och material som pennor, block, miniräknare osv.