• 4
  • 5
2015-12-02, 16:49
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Hej Anoto baronen ,

En fråga. Hur mycket tror du att det skulle kosta dig att köpa en bostad i Pattaya? Typ en villa eller bostad?

Jag sitter faktiskt lite och funderar på om att istället borde emigrera till ett annat land och köpa bostaden där. Ogillar tanken att skuldsätta mig till pungkulorna här i Sverige när man kan leva i ett annat land med mindre utgifter och egen villa på berget.

Hej!
Har kollat lite i Bang Saray. 15km öster om Jomtien/Pattaya. Riktigt trevlig by och nära till allt. Hittat sjyssta hus för 2m baht och uppåt.
Lägenheter i Pattis kan man få för drygt 1 m baht och uppåt med gemensam pool och så.
Men gillar att gå till beachen i Bang Saray och köpa färska krabbor..
Senast redigerad av alienfin 2015-12-02 kl. 17:00.
Citera
2015-12-02, 16:53
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jag skulle aldrig bosätta mig där permanent med mindre än 25000:- kronor netto i månaden. Dessa pengar skall inte bara räcka till mat, boende, kläder etc.. Utan även till nästa bil, resa vart år till Sverige, bra internationell skola till ungarna bra robusta försäkringar, vill påstå at 25k svenska är i lägsta laget. Mitt hus är betalt på Phuket så har inga extra kostnader på sådant.

Nej självklart kommer jag att ha pengar innan jag drar dit för gott med god marginal men grejen är att vi har det mesta i matväg själva. Allt ifrån ankor,höns och grisar och odlar det mesta så matkontot är inte så våldsamt. Alkoholen är jag måttlig med också men det är väl utflykterna som drar iväg då..
Citera
2015-12-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Hej!
Har kollat lite i Bang Saray. 15km öster om Jomtien/Pattaya. Riktigt trevlig by och nära till allt. Hittat sjyssta hus för 2m baht och uppåt.
Lägenheter i Pattis kan man få för drygt 1 m baht och uppåt med gemensam pool och så.
Men gillar att gå till beachen i Bang Saray och köpa färska krabbor..

Kollar man dagens växelkurs, två miljoner baht blir ca 478,568,27 kr, alltså ca 480 K SEK.

En annan fråga alienfin, hur upplever Internet i Thailand? Kan dessa internet linor mäta svenska hastigheter? Jag vet att Fiber-to-home är något hett i Asien och också i övriga delar av världen.

Tack för svaret
Citera
2015-12-03, 15:28
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Kollar man dagens växelkurs, två miljoner baht blir ca 478,568,27 kr, alltså ca 480 K SEK.

En annan fråga alienfin, hur upplever Internet i Thailand? Kan dessa internet linor mäta svenska hastigheter? Jag vet att Fiber-to-home är något hett i Asien och också i övriga delar av världen.

Tack för svaret

Vågar inte svara på det för vi har internet med satellit och den är inte snabb men räcker förvånansvärt bra till filmtittande och min handel på börsen.. 590baht i månaden. De håller på att dra linor just nu så jag kommer byta till fiber snart.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in