Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-29, 17:46
  #1
Medlem
Tjena! vart ute i borås igår kväll med mina bröder. hade en jävla trevlig stund men som vanligt finns det ju alltid idioter som ska förstöra allt.
Står på dansgolvet inne på Kings hill. Skvätter medvetet öl på mig som han somtidigt flinar. Märker med en gång att denna idioten är en riktig bråkstake.
Så jävla dum som jag är i mitt berusade tillstånd skvätter jag tillbaka. PANG!!
Den fega fan slår sin öl flaska rätt över ögat på mig så jag faller till backen med än gång. och ramlar på nått jävla glas så har ett stort jack i ryggen.
Vakterna gjorde ett bra jobb och var snabba på plats. blev lite tomult mellan mina bröder och hans polare men mest tjafs. Under tiden smiter denna mesen ut ur nattklubben men blir snabbt gripen av polis.

hitta ett stycke från borås tidning:
- Utanför Kings Hill på Allégatan uppstod bråk med flera personer inblandade. En man blev då slagen i huvudet med en flaska och fick köras till sjukhus. Ordningsvakter på plats larmade polisen som kom och omhändertog två personer, varav den ena är misstänkt för misshandeln med flaskan.

Min stora fråga är orkar man genomföra denna anmälan? En kompis var med om en liknande händelse och det tog fan 2 år innan rättegång.
Vad kan jag få ut av det här?
Med vänlig hälsning, killen med sprucket ögonbryn
Citera
2015-11-29, 17:51
  #2
Medlem
Tycker du att personen som slog dig så du fick fysiska men förtjänar att gå utan straff? Jag tycker du ska stå på dig och fullfölja anmälan och rättegång. Det du kan "tjäna" är väl just skadestånd och se förövaren straffas för misshandeln. Du har ju t.o.m. bra med vittnen av händelsen.
Citera
2015-11-29, 17:56
  #3
Medlem
ja fan du har helt rätt!
Är fan obehagligt att det finns sådana lätt provocerade människor på krogen.
Citera
2015-11-29, 18:24
  #4
Medlem
SkepticalHippos avatar
I slutändan kommer du inte direkt bli rik på det. Skadeståndet landar någonstans mellan 1000-10000 samt att du kan få tillbaka pengar för utlägg du haft till följd av misshandeln. Men du bör absolut stå ut, det sär jävla arslet kanske ger sig på någon annan nästa gång.

Misshandel faller för övrigt under allmänt åtal så anmälan kommer inte läggas ner även om du ver om det. Om du inte samarbetar kan det ju bli så att de måste lägga ner det, men du behöver inte riktigt tänka på så mycket själv. Polis och åklagare kommer driva frågan och du får kallelser och samtal inför de bitarna där du behöver medverka.

Skittråkigt att du råkade ut för det! Se till att den jäveln sätts dit nu
Citera
2015-11-29, 18:28
  #5
Medlem
kan bara säga jag snackade med en grabb med ett stort ärr på halsen han blev dock huggen av en trasig flaska i halsen som var livshotande men i slutändan fick han runt 150 tusen i skadestånd/försäkringspengar. så anmäl och dokumentera skadorna
Citera
2015-11-29, 18:30
  #6
Medlem
Räcker det med bilder på skadorna? även polisen tog bilder.
eller måste jag till sjukhuset?
Citera
2015-11-29, 18:33
  #7
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jippi44
Räcker det med bilder på skadorna? även polisen tog bilder.
eller måste jag till sjukhuset?

Det räcker med bilder, men du bör kanske åka förbi sjukhuset också helt enkelt för att se så att det läker rätt och att du inte har något glaas kvar i såret på ryggen? Intyg på skadorna från sjukvården är inte heller en nackdel.

Det du bör göra själv är att ta bilder med din mobil eller så under läkningsprocessen.
Citera
2015-11-29, 18:36
  #8
Medlem
tack ska ni ha grabbar!
Kan ju säga att jag haft bättre bakfylla!
Men efter att ha tänkt hela dagen så kommer jag anmäla aset.
Ha en fin kväll
Citera
2015-11-29, 20:13
  #9
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jippi44
tack ska ni ha grabbar!
Kan ju säga att jag haft bättre bakfylla!
Men efter att ha tänkt hela dagen så kommer jag anmäla aset.
Ha en fin kväll
Gå hela vägen, du kan nog få betydligt mer än 10000 plus att aset får minst 4månaders fängelse men troligen bortåt ett år då han säkert åkt dit för liknande brott innan.
Att slå någon med en flaska i huvet är nära ett mordförsök då det kan gå riktigt illa..

Stå på dig mannen
Citera
2015-11-29, 23:34
  #10
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Seriöst, anmäl, du har vakterna som vittnen och dessutom vart gärningsmannen gripen av polisen.
Vakterna kommer gärna dyka upp i tingsrätten och vittna för dom får betalt för förlorad arbetsinkomst.
Gå till vårdcentralen imorgon, låt dom dokumentera skadan, räkningen för det kommer tingsrätten att lägga till ditt skadestånd, blev kläderna blodiga? Kemtvätta dom, gärningsmannen kommer få betala räkningen. Skit samma om det tar ett eller två år, 5-10 kanske 15-20 lök från brottsoffermyndigheten är väl aldrig helt fel
Gärningsmannen verkar vara ett rövhål, han förtjänar inte att bara glida undan det här och det är säkert inte första eller sista gången heller...
Det här var garanterat inte hans första rodeo, genom att anmäla hjälper du andra Boråsare från att råka ut för samma sak som du.
Gissar på att GM är kaosblatte, kolla vad kaosblattarna gjort med ditt Borås de senaste 10 åren och fråga dig själv om du vill hjälpa en sån typ att hålla sig ute i friheten.
Citera
2015-11-29, 23:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jippi44
Räcker det med bilder på skadorna? även polisen tog bilder.
eller måste jag till sjukhuset?


Åk gärna till sjukhuset och få det kontrollerat då och då, gärna att en läkare känner och klämmer på det (såret). Glas är svårt att få ut, syns inte på röntgen och kan vandra i kroppen. Risk för infektion föreligger även vid liknande skador, så du kan behöva penicillin om det inte läker/blir infekterat.

Annars, så tar sjukan alltid massa foton när man kommer in med skador. Och har polisen också tagit bilder så är det lugnt, resten är mest för din egen skull och inte för att få ut mer från gärningsmannen.
Citera
2016-11-02, 16:01
  #12
Medlem
För att lyfta tråden lite så har tyvärr inte ett skit hänt efter anmälan. Ringde polisen i juli, och hade då inte ens fått en handläggare. Nu snart ett år senare har jag inte ens blivit inkalad på förhör. Sjukt hur detta rättsystem prioriterar. Undrar hur många denna idioten har misshandlat under detta året?

Ska man ringa å klaga ännu en gång?

Oavsett tack för era svar och råd.
Ciao
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback