2015-11-29, 12:13
Medlem
Jag fick en faktura från företaget CryStone, summan SEK 0,00 gör mig inte så orolig
Det konstiga är att fakturan har ett förfallodatum.
Bör jag vara passiv eller ta kontakt och fråga om det står fel belopp?
PÅ fakturan står ett telefonnummer till support:
+44 808 189 0985

Jag hade ett konto hos dom typ 2010 men har inget där längre.
Citera
2015-11-29, 12:17
Medlem
Låt det vara.

Du skulle ju inte förlora i en presumtiv rättegång, föga otroligt att företaget i fråga skulle dra det så långt mtp beloppet.

Annars betalar du in en krona (1) så har du gjort allt du kan och lite därtill.
Citera
2015-11-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcfgh
Låt det vara.

Du skulle ju inte förlora i en presumtiv rättegång, föga otroligt att företaget i fråga skulle dra det så långt mtp beloppet.

Annars betalar du in en krona (1) så har du gjort allt du kan och lite därtill.
Om ingen skuld föreligger krävs givetvis ingen åtgärd. Att då betala in 1 krona ställer bara till det, då kan det hända att deras system försöker sig på en återbetalning.
Citera
2015-11-29, 14:30
Medlem
franges avatar
Jag fick däremot en gång en faktura från elbolaget på 231,12kr - så utan att tänka något på det så betalade jag in 231kr. Och se på fan, sedan fick jag en påminnelseräkning för 0,12kr (12 öre) som de hotade att skicka till inkasso. Så ringde dem och undrade om de skämtade, men nej. Fick snällt sätta över en (1) krona så de skulle lugna sig.
Citera
2015-11-29, 14:34
Medlem
Kontakta dom så du inte får dröjselavgift på nåt strunt
Citera
2015-11-29, 14:39
Medlem
Isnatts avatar
I min förening har vi 'gratis' internet och när vi började med det skickade internetleverantören varje månad ut en faktura på noll kronor. Det höll på i nåt år sen slutade dom göra det. Jag slängde alltid dom där fakturorna och ingenting hände.
Citera
2015-11-29, 14:39
En faktura på noll spänn är nog mest för att visa att du fått något gratis. Jag fick fakturor på noll spänn från Tele2 när jag fick låna en bredbandsgrej en kort period.

Du behöver inte betala något.
Citera
2015-11-30, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim-fotografen
Jag fick en faktura från företaget CryStone, summan SEK 0,00 gör mig inte så orolig
Det konstiga är att fakturan har ett förfallodatum.
Bör jag vara passiv eller ta kontakt och fråga om det står fel belopp?
PÅ fakturan står ett telefonnummer till support:
+44 808 189 0985

Jag hade ett konto hos dom typ 2010 men har inget där längre.

Du bör kontakta företaget för att vara på den säkra sidan. Då man som konsument har skyldighet att kontakta avsändaren vid eventuella problem/frågor.
Anledningen till detta är att det är lättare för kunden att kontakta företaget än att företaget skall ha kontroller på dessa saker.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag fick däremot en gång en faktura från elbolaget på 231,12kr - så utan att tänka något på det så betalade jag in 231kr. Och se på fan, sedan fick jag en påminnelseräkning för 0,12kr (12 öre) som de hotade att skicka till inkasso. Så ringde dem och undrade om de skämtade, men nej. Fick snällt sätta över en (1) krona så de skulle lugna sig.

I bankvärlden så existerar ören, bara för att öresmynt inte finns kvar så innebär det inte att decimaltal är borta.
Jag har hand om detta väldigt mycket i mitt arbete, vanligtvis tar jag bort påminnelseavgiften samt örena som det gäller, men vissa är inte lika lätta att handskas med.
Citera
2015-11-30, 01:16
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Fy fan va sur jag blir på sådant, så otroligt mycket slöseri med papper. Vet att jag fick brev från mitt kreditkortsbolag varje månad även fast jag inte använt det, stod också 0,00 ,- Sjukt onödigt.
Citera
2015-11-30, 07:07
Medlem
Cornizs avatar
Det händer....
Mejla dem och säg att du tänker ta bort den utan att betala den.

Gjorde jag med BBB en gång i tiden....tidigare betalade jag absolut minimum för att få bort skiten..gör inte det.. Företgen ska inte ha ett öre mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in