2015-11-28, 12:30
Medlem
Är det att betala med kort eller direktbetalning?
Citera
2015-11-28, 12:33
Medlem
Grasstomouths avatar
Kreditkort skulle jag säga.

Vet att folk som använt direktbetalning blivit blåsta på kakan om företaget råkat gå i konkurs eller liknande. Med kreditkort har man en hel del försäkringar för att skydda sig mot diverse skit.
Citera
2015-11-28, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Kreditkort skulle jag säga.

Vet att folk som använt direktbetalning blivit blåsta på kakan om företaget råkat gå i konkurs eller liknande. Med kreditkort har man en hel del försäkringar för att skydda sig mot diverse skit.

Vad menar du med kreditkort? Menar du vanligt bankkort?
Citera
2015-11-28, 12:45
Medlem
Nej. Kreditkort. Ett fristående kort som inte är kopplat till bankkortet.
Citera
2015-11-28, 12:49
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cft
Vad menar du med kreditkort? Menar du vanligt bankkort?

Jag menar ett kreditkort. Ett "bankkort" fast med kredit på. Du vet, du får hem en faktura en gång i månaden på dina köp...

Vanligt bankkort fungerar säkert lika bra. Visa/Mastercard får ta smällen om det inte är ditt fel, grejjen är ju dock att du ligger ute med dina egna pengar.
Citera
2015-11-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Jag menar ett kreditkort. Ett "bankkort" fast med kredit på. Du vet, du får hem en faktura en gång i månaden på dina köp...

Vanligt bankkort fungerar säkert lika bra. Visa/Mastercard får ta smällen om det inte är ditt fel, grejjen är ju dock att du ligger ute med dina egna pengar.

Om man betalar med tex mastercard kommer jag att få tillbaka mina pengar om jag blir blåst av företaget?
Citera
2015-11-28, 13:41
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cft
Om man betalar med tex mastercard kommer jag att få tillbaka mina pengar om jag blir blåst av företaget?

Ja, alltså, jag vet inte om det är Mastercard eller finansinstitutet som gett dig Mastercard kortet som i slutändan får stå för förlusten, men kortfattat så, ja.

Men detta förutsätter ju att det är en blåsning och inte du som agerat som en idiot.
Citera
2015-11-28, 17:04
Medlem
På en liten eller okänd webbutik skulle jag aldrig betala med kort, bara faktura. Annars blir det inget. Förstår att det är trist för er som startar nya butiker men många tänker nog så här idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in