2015-11-28, 11:31
Medlem
starbounds avatar
Jag tycker mig minnas att jag har läst att det alltid går att delta i börsnoteringar med sin
ISK-depå hos via mäklare.

Hos Avanza går det inte då erbjudandet delvis består av befintliga aktier.

Någon som vet?
Senast redigerad av starbound 2015-11-28 kl. 11:36.
Citera
2015-11-30, 11:49
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Jag tycker mig minnas att jag har läst att det alltid går att delta i börsnoteringar med sin

Någon som vet?

Hej!

Alla noteringar där det är endast nyemitterade aktier kan du anmäla dig till i ISK hos oss, det är just när det är gamla aktier som säljs ut eller en blandning av gamla aktier och nyemitterade som det inte går. Det beror på att vi då måste ta aktierna i egen bok innan de placeras på våra kunders konton. Det har vi inte möjlighet att göra eftersom vi ej har någon trading i eget namn eller innehav i bolag själva. Det beror i sin tur på vår riskprofil, vi är väldigt riskaverta och därför är detta ej möjligt.

Återkom gärna om du har några frågor.

Vänligen
Arvid, Avanza
Citera
2015-11-30, 12:21
Medlem
Husings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound

Någon som vet?

Du får läsa prospekten vid varje emission och se vilka som kan ordna det ifall bolaget både emitterar och säljer befintliga aktier. Vid Attendos introduktion kunde både SEB och Carnegie lägga in aktierna i kundernas ISK på respektive bank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in