2025-03-28, 23:11
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Det var inte igår som AdBlock var ett bra alternativ. uBlock har varit bättre dom senaste gångna åren. Sen kan det ju vara komplicerat när man inte använder Firefox.
Citera
2025-03-29, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Det var inte igår som AdBlock var ett bra alternativ. uBlock har varit bättre dom senaste gångna åren. Sen kan det ju vara komplicerat när man inte använder Firefox.
Det är inte ett dugg komplicerat även om man kör något Chromium-baserat.

Kör du Edge? Då fungerar uBlock Origin fortfarande. Annars finns AdGuard:
https://microsoftedge.microsoft.com/...mokmckkkfcopbh

Kör du Brave finns reklamblockering inbyggt. Samma med Vivaldi vad jag vet.

Kör du Chrome? Ja då är det här en ypperlig tid att byta till något som inte är skit.
Citera
2025-05-17, 00:29
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Kör du Chrome? Ja då är det här en ypperlig tid att byta till något som inte är skit.
Det är nu kanske en månad eller mindre kvar, tills google kommer mörda alla adblockers. Juni 2025 var det som sades.

Jag har spenderat en dag att testa det mesta i form av alternativ: firefox, brave, vivaldi, edge. Ja, MS Edge åkte in där. Opera går ju bort eftersom det är kinesiskt.

Och såvitt jag ser är det Edge som faktiskt gör jobbet. Firefox och Brave klarar inte embedded xitter, eller andra sociala medier. När det gäller att minnas kreditkort mellan dina enheter, well .. jag litar inte på NÅN AV DOM. Your mileage may vary. Att ens låta dom minnas dina lösenord åt dig kommer nånstans bita dig därbak. Men MS före Opera, som vi säger, eftersom dom e kinesiska.

Att chrome väljer att självdöda sig gäller ju bara för oss som vet vad reklam är och hur man undviker det. Deras kundbas e .. min morsa. Och såna.
Citera
2025-05-17, 08:17
Medlem
AmpertBXs avatar
Jag använder uBlock på mitt google chrome, trots att dom meddelade att dom upphört, men det hade dom tydligen inte gjort, så jag fortsätter se Youtube klipp utan reklam.
Citera
2025-05-17, 19:36
Medlem
uBlock lätt för in del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här