2015-11-26, 22:22
Medlem
Halloween2s avatar
Verkade inte finnas någon tråd och filmen har premiär i morgon på svenska biografer.

Citat:
The film tells the story of the identical twin gangsters Reggie and Ronnie Kray, two of the most notorious criminals in British history, and their organised crime empire in the East End of London during the 1960s.

Tom Hardy (yes!) spelar bägge bröderna.

https://www.youtube.com/watch?v=yI3v6KfR9Mw

Vad tror ni?
Citera
2015-11-26, 23:12
Medlem
whosgotthecracks avatar
Kan nog leverera. verkar vara klent med reklam/marknadsföring inför den svenska premiären. Trodde inte ens den gick upp i Sverige.
Senast redigerad av whosgotthecrack 2015-11-26 kl. 23:16.
Citera
2015-11-27, 18:34
Medlem
Wendigos avatar
Jag är helt övertygad om att Tom Hardy kommer att leverera alldeles utmärkt som tvillingarna Kray, speciellt uppbackad av Emily Browning, Christopher Eccleston och nya stjärnan Taron Egerton. Gangsterkrig i sextiotalets London kan vara en helt fantastisk historia och jag ser verkligen fram emot den här filmen, kanske mer än någon under året. Ja, Star Wars räknas inte
Citera
2015-12-07, 03:05
Medlem
Aritzos avatar
Såg denna film idag på bio och hade inte värsta förväntningar på den men den var chockande bra.
Mot slutet av filmen ville jag bara den skulle försätta trots den va 2 timmar lång.

Tom Hardy spelar riktigt riktigt bra. Jag tycker inte han passar i det brittiska så bra då han inte riktigt låter som ÄKTA brittisk accent men man sluta tänka på det så fort de gick 10 minuter av filmen.
För att vara en biografi så utspelades filmen på ett väldigt bra sätt.

Ger den 8/10

Kan lätt se den igen.
Citera
2015-12-07, 04:05
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Såg denna film idag på bio och hade inte värsta förväntningar på den men den var chockande bra.
Mot slutet av filmen ville jag bara den skulle försätta trots den va 2 timmar lång.

Tom Hardy spelar riktigt riktigt bra. Jag tycker inte han passar i det brittiska så bra då han inte riktigt låter som ÄKTA brittisk accent men man sluta tänka på det så fort de gick 10 minuter av filmen.
För att vara en biografi så utspelades filmen på ett väldigt bra sätt.

Ger den 8/10

Kan lätt se den igen.

Med tanke på att Tom Hardy är från västra London borde han passa som britt kan man tycka. Hade också gett filmen 8/10 om det inte var för den superjobbiga voiceovern som inte tillförde ett dugg och att så stor del av storyn (den som handlade om Ronnie Kray och hans fru) inte var så intressant.
Citera
2016-06-20, 23:39
Medlem
Jag ägnade min skamfyllda avstängning från Flashback åt att titta på Legend. Jag är egentligen ingen cineast, men Tom Hardy är så omänskligt bra på att skådespela att jag bara måste se varenda film han varit med i.

Hardy var så pass övertygande att jag redan inom 10 minuter hade glömt bort att Reggie och Ronnie spelades av samma man. Där slutar dock fascinationen. Som i så många andra filmer han varit med i, så är det Tom Hardy ensam som kvalitetssäkrar produkten. Legend är otroligt seg. Filmen var centrerad kring en liten omogen jäntas förälskelse i en våldsam gangster, och handlade mest om hennes oförmåga att lämna sin narcissistiska make. Det var väldigt lite fokus på Kray-tvillingarna, annat än ett par symboliska affärsscener för att rättfärdiga filmens existens, eftersom ingen skulle betala för att se en film om en anonym hustru.

Tom Hardy får 10/10

Legend får 3/10
Citera
2016-06-21, 20:04
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Hygglig gangsterrulle, men mest imponerade Tom Hardy i huvudrollerna.
Citera
2025-10-17, 15:13
Medlem
okok1s avatar
TIPS!

Man kan se den nu på svtplay!

Bra film med Tom Hardy!
Citera
2025-10-18, 00:22
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Hygglig gangsterrulle, men mest imponerade Tom Hardy i huvudrollerna.

Extra komiskt när den ene av gangsterbröderna först är en mjukis mot flickvännen, för att sedan våldta henne som gift. Väl spelad rulle som gestaltar den kriminella arbetarklassen i England.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in