2016-05-14, 15:55
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Det är din åsikt och får stå för dig.
Ja så är det och jag är rätt jävla 100% på att jag har rätt ( och att jag både har avlat, varit mer internationellt engagerad och odlat betydligt mer än dig).
In short. Ja de är ok och billiga men knappast top 50.
Over and out.
Citera
2016-05-14, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Ja så är det och jag är rätt jävla 100% på att jag har rätt ( och att jag både har avlat, varit mer internationellt engagerad och odlat betydligt mer än dig).
In short. Ja de är ok och billiga men knappast top 50.
Over and out.

Mät kuk hur mycket du vill, själv tycker jag att det är tramsigt.
Min åsikt kvarstår. Som sagt, din åsikt får stå för dig.
Citera
2016-05-14, 18:13
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Mät kuk hur mycket du vill, själv tycker jag att det är tramsigt.
Min åsikt kvarstår. Som sagt, din åsikt får stå för dig.
Åsikt och fakta är inte samma sak. Om man inte har nog med erfarenhet/kunskap så är det enbart korkat att ge råd och dessutom skarva lite.
Kukmätning var inte riktigt vad det handlade om utan mer att peka på att jag har nog både mer kunskap och erfarenhet och jag säger nej de tillhör inte de bästa. Helt ok och billiga däremot.
Citera
2016-05-14, 22:59
Medlem
Mosbulles avatar
10L har koll på detta.
Citera
2016-05-14, 23:34
Medlem
H.Bensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
10L har koll på detta.

Då kan han väl dela med sig av vilka hans top 10 autos är då?
Citera
2016-05-15, 00:15
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Benson
Då kan han väl dela med sig av vilka hans top 10 autos är då?

Tja det är nog bättre att någon som hänger på autoflowering.net säger vilka som är heta/hyped (ex DP ThinkDifferent för något år sedan). Jag kör bara forumgenetik. Det är trots allt en utetråd och att maxa ute är inte att köra autos. Det som är bäst för en spot kan vara skit på en annan. Bäst finns inte.

Ställ dig själv frågan. Hur troligt är det att Norden för (5-6år sedan ) sätter en av de bästa autostrains som sett dagens ljus? Det säljs miljontals frön och finns tusentals producenter. Det kom många fina haze x för 2-ish år sedan som blev riktigt feta. Vidga era horisonter FFS. Läs mer.

La Bueno Hierba gjorde fina grejer.

Kannabia har billiga fina autos.

I år kör jag ivf Auto Fem fire99, fick dom av en snubbe som gör frön åt seedbanks.
http://www.rcmcollective.ca/breeders/highrise/auto-fire99.html

Kör även ett par (12/12 x early) UK cheese x Danish gold / (auto) white pineapple x bubbilicious x onyx X 12% Finola F1.

(Själv är bäste dräng)
Citera
2016-05-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Nu kan mycket gå ut gott folk. Nässlorna är 15cm i zon 2-3. Här är det kör som gäller. Vädret lugnar sig lite och då är det perfekt.
Om ni kör 50/50 bäddar glöm då inte täcka jorden med torrt gräs/löv etc. Utan täckning så skiter det sig. Slarva inte, flera cm tjockt.
Kör.

Jag gjorde en miss la min bädd förra veckan,
funkar det ifall jag vattnar igen, för den torkar ut fort.
och lägger på typ mossa?
för det är inte mket gräs runtom..
Citera
2016-05-15, 13:21
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niighaag
och lägger på typ mossa?

Har inte provat med mossa och jag hade personligen duckat det då det inte blir någon gröngödsling (Främst N). You snooze you lose.
Improvisera.
Citera
2016-05-15, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niighaag
och lägger på typ mossa?

Att fixa något vettigt att täcka bädden med, det måste ju vara det allra minsta problemet. Ta valfri påse och plocka lite från ett annat ställe?
Citera
2016-05-15, 15:01
Medlem
DirtyNorths avatar
Hur hög (cm) gör ni era bäddar?
Hade tänkt att bara köra på mina hinkar från förra året men vart så jag köpt ännu fler frön nu, 150L till ca 10st hade jag tänkt mig om inte lite till jord.
Då underlaget är mossa (som jag river bort det alla mesta) så tänkte jag att rötterna kommer vilja ha mycket av den jorden jag lägger dit.

Eller bör jag försöka skaffa 10 hinkar till istället då det inte är bästa underlaget?

Förra sommaren kändes det som att hinkarna torkade ut rätt fort så skulle vara kul å testa både hinkar och bädd i sommar, även testa toppa någon av dom.
Citera
2016-05-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Hur hög (cm) gör ni era bäddar?
Hade tänkt att bara köra på mina hinkar från förra året men vart så jag köpt ännu fler frön nu, 150L till ca 10st hade jag tänkt mig om inte lite till jord.
Då underlaget är mossa (som jag river bort det alla mesta) så tänkte jag att rötterna kommer vilja ha mycket av den jorden jag lägger dit.

Eller bör jag försöka skaffa 10 hinkar till istället då det inte är bästa underlaget?

Förra sommaren kändes det som att hinkarna torkade ut rätt fort så skulle vara kul å testa både hinkar och bädd i sommar, även testa toppa någon av dom.

Min tilltänkta bädd har redan visat sig husera ett stort intresse hos sniglarna, så jag köpte fler hinkar. Det är lättare att hålla dem på avstånd när hinkarna i viss mån går att enkelt flytta. Hur du får plantorna att torka i hinkar förstår jag inte, det är däremot desto vanligare att man övervattnar i hinkar (speciellt utan dränering o. el. leca) och rötterna ruttnar. Har du mörka hinkar och då speciellt svarta så kan det bidra till att värmen driver på vattenförbrukningen. Sen är det väl ingen hit att det blir för varmt för rötterna heller...
Citera
2016-05-15, 18:02
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockult
Min tilltänkta bädd har redan visat sig husera ett stort intresse hos sniglarna, så jag köpte fler hinkar. Det är lättare att hålla dem på avstånd när hinkarna i viss mån går att enkelt flytta. Hur du får plantorna att torka i hinkar förstår jag inte, det är däremot desto vanligare att man övervattnar i hinkar (speciellt utan dränering o. el. leca) och rötterna ruttnar. Har du mörka hinkar och då speciellt svarta så kan det bidra till att värmen driver på vattenförbrukningen. Sen är det väl ingen hit att det blir för varmt för rötterna heller...
Hinkarna har torkat fortare för att plantorna blivit så stora och regnet rinner av dom utanför hinkarna.
Skadedjur hittade jag inget förra året så hoppas det inte kommer några i år heller.

Edit: utom dom där äckliga sakerna som sprider doft med sig och följer med in då man ska torka plantorna, kommer inte på vad dom heter nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in