2016-04-29, 11:23
Medlem
Theodorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k1zleez
Mina frön ligger i blöt mellan papper de flesta har börjat öppna sig, så det börjar bli dags att lägga dem i jord, kan ni rekommendera någon jord och några bra börjar krukor som man vill ha innan det är dags att gå ut?
Finns på plantagen mm 10 pack små omplanterings krukor kostar 20 spänn så jord kanske?
Citera
2016-04-30, 21:15
Medlem
Hur är det med auto strains egentligen, går dom flesta auto strains ungefär lika bra i Sverige eller behövs det speciella autos (typ norden seeds) för att det ska bli något? Några tips på några bra vanligare autos som är lätta att få tag på nu?

Tycker förövrigt att det är lite märkligt att norden seeds autos tar ca 4 månader (enligt deras hemsida) att bli klara då autos vanligtvis utmärker sig med att bli klara snabbt.
Citera
2016-05-01, 10:59
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fajnt
Jag använde Hasselfors P-Jord och 3L krukor då jag hört auto frön inte gillar att omplanteras för mycket.
Har du tänkt ha dom i tre liters krukor hela tiden då 😅?
Citera
2016-05-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AschbergersSyndrom
Hur är det med auto strains egentligen, går dom flesta auto strains ungefär lika bra i Sverige eller behövs det speciella autos (typ norden seeds) för att det ska bli något? Några tips på några bra vanligare autos som är lätta att få tag på nu?

Tycker förövrigt att det är lite märkligt att norden seeds autos tar ca 4 månader (enligt deras hemsida) att bli klara då autos vanligtvis utmärker sig med att bli klara snabbt.

Jag har kört Bulk Seed bank auto ak & white widow med helt OK resultat
Citera
2016-05-01, 15:49
Medlem
smellyproofs avatar
Vad bör temperaturen ligga på under natten innan man kan börja?

Citat:
Ursprungligen postat av AschbergersSyndrom

Tror de flesta autos fungerar bra. Det är väl främst ett marknadsföringsknep att just "nordenseeds" skulle fungera extra bra i Sverige.
Citera
2016-05-01, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamleRaffe
Jag har kört Bulk Seed bank auto ak & white widow med helt OK resultat
Hur många körde du och hur mycket fick du ut?
Citera
2016-05-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorobou
Hur många körde du och hur mycket fick du ut?
typ 350g på 20st
Citera
2016-05-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Har du tänkt ha dom i tre liters krukor hela tiden då 😅?

Givetvis, trycker ner krukorna i jorden sen när jag planterar ut dom
Citera
2016-05-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Vad bör temperaturen ligga på under natten innan man kan börja?

Cirka 10 grader är optimalt har jag hört, men vet många som redan planterat ut. Jag är en av dom, ser bra ut än så länge.
Citera
2016-05-01, 22:07
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fajnt
Givetvis, trycker ner krukorna i jorden sen när jag planterar ut dom

Låter som en dum ide, se till att skära upp botten ordentligt, utan att skada rötterna.

För övrigt så tänker jag plantera ut mitt (3 viking tropical, 3 viking sativa och 3 viking blue) på torsdag.

"Med stor sannolikhet kan vi nästa helg titta tillbaka på veckan och konstatera att sommaren 2016 kom i början av maj."

Bra start med mycket sol och mycket regn dessförinnan. Börjar i miniväxthus i fiberkrukor som jag planterar vidare efter 2-3 veckor beroende på väder till "rabatten", linda koppar runt stammen, på med nätet, kalka lite till.
Senast redigerad av Utomhus123 2016-05-01 kl. 22:10.
Citera
2016-05-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Låter som en dum ide, se till att skära upp botten ordentligt, utan att skada rötterna.

För övrigt så tänker jag plantera ut mitt (3 viking tropical, 3 viking sativa och 3 viking blue) på torsdag.

"Med stor sannolikhet kan vi nästa helg titta tillbaka på veckan och konstatera att sommaren 2016 kom i början av maj."

Bra start med mycket sol och mycket regn dessförinnan. Börjar i miniväxthus i fiberkrukor som jag planterar vidare efter 2-3 veckor beroende på väder till "rabatten", linda koppar runt stammen, på med nätet, kalka lite till.

Självklart tar jag dom ur krukorna när jag planterar ut dom, skräpar inte ner i naturen med plast krukor eller något annat för övrigt.

Lycka till med dina tomatplantor 😌
Citera
2016-05-02, 20:18
Medlem
Var precis ute å planterade mina sötnosar hoppas natten blir mild å mkt sol imån. Hade varit djur å bökat i bäddarna. Hoppas asen håller sig borta nu. Ska köpa blodmjöl å lägga ut sen pissade både jag å hundarna på platsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in