2015-11-26, 04:29
Medlem
Redlinezs avatar
Hej, en kompis äger en HP (ungefär en sån här ) http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=M1N54EA&opt=UUW&sel=NTB. Nu är det så att datorn blir varm väldigt snabbt. Hen fick datorn bra sådär för ett tag sedan. Undrar om det är möjligt att byta delar/chassi delar osv så den går hyfsat bra igen. Försök få ner det till ett billig reparation samt så vill jag veta om jag ska göra det hemma ensam då det verkar billigare än att låta någon butik fixa den. Måste ju gå att laga laptopen hemma till bra pris för jag har verkligen stort behov av datorn/laptop.

Tacksam för snabba svar !!

Godmorgon alla pigga !
Citera
2015-11-26, 05:37
Medlem
Venteezs avatar
Därför köper man aldrig HP-datorer. Det finns vissa modeller som kan vara stryktåliga men rent allmänt handlar det om skräp.

Hur fungerar fläktarna och luftflödet?
Citera
2015-11-26, 09:28
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Hej, en kompis äger en HP (ungefär en sån här ) http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=M1N54EA&opt=UUW&sel=NTB. Nu är det så att datorn blir varm väldigt snabbt. Hen fick datorn bra sådär för ett tag sedan. Undrar om det är möjligt att byta delar/chassi delar osv så den går hyfsat bra igen. Försök få ner det till ett billig reparation samt så vill jag veta om jag ska göra det hemma ensam då det verkar billigare än att låta någon butik fixa den. Måste ju gå att laga laptopen hemma till bra pris för jag har verkligen stort behov av datorn/laptop.

Tacksam för snabba svar !!

Godmorgon alla pigga !

Testa om fläktarna fungerar som de ska.

Det ska finnas ett program som heter Coolsense på datorn vilket ska reglera fläktarna och därmed värmen.
Citera
2015-11-26, 12:08
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venteez
Därför köper man aldrig HP-datorer. Det finns vissa modeller som kan vara stryktåliga men rent allmänt handlar det om skräp.

Hur fungerar fläktarna och luftflödet?

Jodå det komma kall luft tack varfre kylplattan men hade behövt något under laptopen (dvs),kylplatta och sedan nånting under kylplattan och laptopen

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Testa om fläktarna fungerar som de ska.

Det ska finnas ett program som heter Coolsense på datorn vilket ska reglera fläktarna och därmed värmen.

Ska testa, Tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in