Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-25, 20:01
  #1
Medlem
Hej!

Är kille och håller på att spar ut mitt hår då jag skulle vilja testa tofs, har 14cm på ovansidan och ca 1,5cm på sidorna, och eftersom att mitt hår inte är tillräckligt långt ännu för att lägga det i en ordentlig tofs så får jag en rätt bratig look på håret om jag inte använder Keps.

Och eftersom att jag ska på arbetsintervju imorgon som tekniker på ett tivoli så tycker jag själv inte att en bratig stil skulle vara särskilt tilltalande.

Och eftersom att jag vet att keps inte heller är särskilt bra att ha på en intervju så har jag grov beslutsångest över hur jag ska göra - är det okej att köra på keps i detta läget? jag ser väldigt snäll ut förövrigt har jag fått höra ifrån andra och passar rätt bra i keps.
Citera
2015-11-25, 20:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deninii
Hej!

Är kille och håller på att spar ut mitt hår då jag skulle vilja testa tofs, har 14cm på ovansidan och ca 1,5cm på sidorna, och eftersom att mitt hår inte är tillräckligt långt ännu för att lägga det i en ordentlig tofs så får jag en rätt bratig look på håret om jag inte använder Keps.

Och eftersom att jag ska på arbetsintervju imorgon som tekniker på ett tivoli så tycker jag själv inte att en bratig stil skulle vara särskilt tilltalande.

Och eftersom att jag vet att keps inte heller är särskilt bra att ha på en intervju så har jag grov beslutsångest över hur jag ska göra - är det okej att köra på keps i detta läget? jag ser väldigt snäll ut förövrigt har jag fått höra ifrån andra och passar rätt bra i keps.
Artighetsregel - aldrig keps inomhus!
Citera
2015-11-25, 20:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmafosho
Artighetsregel - aldrig keps inomhus!


Ne, jag vet men nu är detta ett skitigt äckligt och ruskigt jobb så jag tror ju knappast dom vill ha någon som är rädd för att få lite skit under naglarna.
Citera
2015-11-25, 20:28
  #4
Medlem
Det beror lite på hur kepsen ser ut och hur du bär den. Ren och fräsch utan skojig eller provocerande text eller bild. Bär den inte bakåtvänd och se till att den inte bara balanserar på huvudet. Dra inte ner skärmen för långt över ögonen.
Lycka till på intervjun, kepsen kommer inte att bara det viktigaste. Hel och ren i övrigt naturligtvis även om jobbet i sig är skitigt. Då visar man respekt för den man möter.
Citera
2015-11-25, 20:28
  #5
Medlem
pastregretss avatar
Sa aldrig lärarna i skolan att ta av dig kepsen inomhus när du var mindre?

Skitigt jobb eller inte. Det är vad det säger om dig själv som individ.

Kom hellre 10 sekunder för tidigt än 10 sekunder för sent också.

Tillyke.
Citera
2015-11-25, 20:29
  #6
Medlem
sucuks avatar
Hellre brat look än kepskille på intervju är mitt råd. Det är en rekryterare som skall fälla avgörandet och en sådan kommer garanterat ha sett tillräckligt med kepskillar...
Citera
2015-11-25, 20:34
  #7
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deninii
Hej!

Är kille och håller på att spar ut mitt hår då jag skulle vilja testa tofs, har 14cm på ovansidan och ca 1,5cm på sidorna, och eftersom att mitt hår inte är tillräckligt långt ännu för att lägga det i en ordentlig tofs så får jag en rätt bratig look på håret om jag inte använder Keps.

Och eftersom att jag ska på arbetsintervju imorgon som tekniker på ett tivoli så tycker jag själv inte att en bratig stil skulle vara särskilt tilltalande.

Och eftersom att jag vet att keps inte heller är särskilt bra att ha på en intervju så har jag grov beslutsångest över hur jag ska göra - är det okej att köra på keps i detta läget? jag ser väldigt snäll ut förövrigt har jag fått höra ifrån andra och passar rätt bra i keps.
Dom skiter i hur du ser ut i håret, det skickar inga signaler om dig som person. Keps på skallen däremot, skickar signaler om att du dels är en pojkvasker, dels inte har förstånd nog att inse att kepsen får dig att framstå som just en sån.

Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Hellre brat look än kepskille på intervju är mitt råd. Det är en rekryterare som skall fälla avgörandet och en sådan kommer garanterat ha sett tillräckligt med kepskillar...
+1. Precis
Citera
2015-11-25, 20:49
  #8
Medlem
core_s avatar
Huruvida du passar i keps eller ej är helt irrelevant, det är helt opassande på en intervju.
Citera
2015-11-25, 20:54
  #9
Medlem
langaocbs avatar
Ett sånt där kringresande tivoli? Tror du kan komma uppenbart tjackad till intervjun och få jobbet. Då vet de att du passar in i arbetslaget. Jag är seriös, kan inte komma på ett värre bottenjobb.
Hade det inte varit pga typen av jobb hade jag föreslagit att du hade keps på dig till intervjun men tar av den direkt du kommer inomhus. Det hade imponerat på en gubbe som har gjort lumpen.
Citera
2015-11-25, 21:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ett sånt där kringresande tivoli? Tror du kan komma uppenbart tjackad till intervjun och få jobbet. Då vet de att du passar in i arbetslaget. Jag är seriös, kan inte komma på ett värre bottenjobb.
Hade det inte varit pga typen av jobb hade jag föreslagit att du hade keps på dig till intervjun men tar av den direkt du kommer inomhus. Det hade imponerat på en gubbe som har gjort lumpen.


Nej, det är som attraktionstekniker på Grönalund, så jag tror det är ganska spännande faktiskt.
Citera
2015-11-25, 21:17
  #11
Medlem
cacas avatar
Nej inte keps, ger ett dåligt intryck direkt, precis som ha skitiga kläder, byxor med häng så kalsongerna syns etc.
Citera
2015-11-25, 21:20
  #12
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deninii
Nej, det är som attraktionstekniker på Grönalund, så jag tror det är ganska spännande faktiskt.

Ok då ger jag rådet i sista stycket av posten. Sätt dig med kepsen i knät
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback