2015-11-25, 18:26
Medlem
Biggless avatar
Hej

Jag uppgraderade till Windows 10 och en ny Samsung SSD 850 EVO på min Asus UX32VD. När jag startar den så tar de en evighet(5 min) från att jag ser första Asus loggan tills dess att Windows 10 loggan kommer fram däremellan är skärmen helt svart utan att något händer.

Jag har kollat grafikkortsdrivrutiner även varit inne och pillat i boot ordern för att se till att den nya SSD är första prio.

Men nu kommer jag ej på något mer.

Tacksam för svar.
Citera
2015-11-25, 18:32
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggles
Hej

Jag uppgraderade till Windows 10 och en ny Samsung SSD 850 EVO på min Asus UX32VD. När jag startar den så tar de en evighet(5 min) från att jag ser första Asus loggan tills dess att Windows 10 loggan kommer fram däremellan är skärmen helt svart utan att något händer.

Jag har kollat grafikkortsdrivrutiner även varit inne och pillat i boot ordern för att se till att den nya SSD är första prio.

Men nu kommer jag ej på något mer.

Tacksam för svar.

Vad händer om du stoppar i den gamla disken ?
Citera
2015-11-25, 18:44
Medlem
Biggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vad händer om du stoppar i den gamla disken ?

Försökte göra de men tror den tyvärr är sönder den var jätte seg i slutet. Så den hittades inte ens i BIOS
Citera
2015-11-25, 18:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Försökte göra de men tror den tyvärr är sönder den var jätte seg i slutet. Så den hittades inte ens i BIOS

Du skrev uppgraderade, prova med en egen installation av W10 med sticka. Installera efteråt S.magician och kör därefter W.update.
Citera
2015-11-25, 19:07
Medlem
isberg15s avatar
Hårddisken som börjar rasera kanske?
Citera
2015-11-25, 20:50
Medlem
Hur noga var du när du bytte till Windows 10 mm?

Ha bara den nya disken kopplad när du installerar Windows och testar.

Det kan mycket väl vara skadade lagrings diskar, SATA kablar, USB kablar, USB prylar, mus, tangentbord mm eller skadad port som dom kopplats till som datorn slösar tid med att försöka förstå.
Senast redigerad av panpo98 2015-11-25 kl. 20:52.
Citera
2015-11-25, 22:08
Medlem
Biggless avatar
Hej testade och installera igen från början med en formaterad hårddisk. Samma problem ser inte ens någon POST på skärmen utan Asus logga sen helt svart.

Hårdisken är ny så jag hoppas ej den redan börjat rasa.

Det är en laptop men testade och dra ut extra skärmen och så vidare. Jag funderar om det kan ha något att göra med den fastlödda 32 GB SSD. Då datorn tidigare var en Hybrid med 32 SSD + 500 GB 5400RPM
Citera
2015-11-25, 22:12
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hej testade och installera igen från början med en formaterad hårddisk. Samma problem ser inte ens någon POST på skärmen utan Asus logga sen helt svart.

Hårdisken är ny så jag hoppas ej den redan börjat rasa.

Det är en laptop men testade och dra ut extra skärmen och så vidare. Jag funderar om det kan ha något att göra med den fastlödda 32 GB SSD. Då datorn tidigare var en Hybrid med 32 SSD + 500 GB 5400RPM

Kör en POST manuellt !?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in