Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-11-25, 17:56
  #25
Medlem
Fobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aparktias
Skokartongen innehöll vitt ris.

Låter mer som en misstänkt kinesisk bomb då.
Citera
2015-11-25, 17:58
  #26
Medlem
isberg15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aparktias
Skokartongen innehöll vitt ris enligt Luleåpolisens antiterroristkommando.

Huruvida det förekommit något hot i samband med risapteringen framstår i skrivande stund som något oklart.
Vad lång tid det tog innan man uppfattade det. Vi kommer få höra mer historier som den här då alla är räddarre nu
Citera
2015-11-25, 23:16
  #27
Avstängd
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Verkar vara oerhört amatörmässigt. Min tanke är att det är nån som rider på "terrorist-vågen" som går just nu för att få uppmärksamhet.

Inte nödvändigtvis. Har ju varit en hel del gängrelaterade sprängningar och granatkastning i Malmö så jag skulle gissa att det är en till sådan.
Citera
2015-11-26, 02:47
  #28
Medlem
Xays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Inte nödvändigtvis. Har ju varit en hel del gängrelaterade sprängningar och granatkastning i Malmö så jag skulle gissa att det är en till sådan.


Haha. Har du någonsin satt din fot i Luleå?
Citera
2015-11-26, 10:42
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xay
Haha. Har du någonsin satt din fot i Luleå?

Har dock varit en del MC relaterade grejer där vet jag, vet Hells angels har en del snubbar där.
Citera
2015-11-27, 00:06
  #30
Medlem
Har polisen gått ut med vad som stod på den där lappen som inledningsvis sades innehålla ett hot skrivet på arabiska?
Citera
2015-11-28, 05:07
  #31
Avstängd
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xay
Haha. Har du någonsin satt din fot i Luleå?

Nej vad har det med saken att göra? Mitt inlägg gällde en sprängning mot tingsrätten i Malmö.
__________________
Senast redigerad av Jango-fett 2015-11-28 kl. 05:13.
Citera
2016-11-24, 16:24
  #32
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Det var i november förra året som tips inkom om att någon lämnat en låda precis utanför polishuset i Luleå vid midnatt.Den falska bomben skulle sätta tingsätten i skräck. Men den misstänkte placerade den vid fel sida av huset.
Efter att bomgruppen anlänt och tagit hand om situationen visade det sig att lådan bara innehöll ris.
Nu åtalas en man född 1982 för brottet – som rubriceras falskt larm.

Texten säger han att han skrivit själv, med hjälp av Google translate.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/miss...-10322232.aspx
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback