Citat:
Ursprungligen postat av
BaronVonHager
Först beskriver du din korkade familj, men istället för att kalla dem idioter när de beter sig idiotiskt mot dig, så skyller du på svenska folket. Varför då? Vad fan har vi gjort dig?
Klart man kan och ska bara träffas och njuta av att umgås (dvs i möjligaste mån undvika att starta alltför hetsiga gräl om politik och religion just på julafton, av hänsyn till barn och gamla)!
Sen undrar jag varför du så självklart tycker det är ok att köpa till flickvän, men inte till släktingars barn? Jag skulle nog snarare resonera tvärt om: det är ok att köpa till småbarn (men kanske inte till bortskämda snorungar iof) än till en vuxen flickvän.
Själv ska jag köpa en liten, billig, mest symbolisk present till min tjej (kostade 20 kr). Vet om att hon kommer gilla den!

För att ''svenska folket'' tar lån för att köpa julklappar och maxxar ut hela sin lön kanske? lever du under en grotta kanske? Självklart köper jag hellre julklapp till min flickvän då det är hon jag lever med och har sex med, jag vill hellre att hon ska va nöjd än min brors barn som redan sätt och fått det mesta kanske?
Känns jävligt ovärt att köpa presenter till 5-6barn medans men själv inte har några + sina syskon, bara för att man ''ska''
Hade det gått och köpa för 20-50kr så hade jag gärna köpt till alla, men idag ska varje present gå på 200-400kr st, blir en hel del om man ska köpa till 8-9 pers.