2015-11-25, 00:43
Medlem
Hej!

Hopps jag postar tråden rätt nu, annars får någon gärna flytta den.

För några år sedan så ramlade jag när jag spelade innebandy och tog emot fallet med ena handen och då fick jag lite ont, sen var det inget mer med det, men efter några år så har jag börjat få tillbaka den smärtan på exakt samma ställe så jag antar att det var efter det där fallet. Det blev värre och värre med tiden, men jag hade bara ont i perioder (typ 2-3 veckor åt gången och kanske 3-4 gånger per år) och ibland var det så illa att jag inte ens kunde vicka på handen. I vilket fall så kollade jag upp det till slut och förra året opererades handen för att dom konstaterade att jag hade ganglion. Nu ett år senare så har jag fortfarande samma problem med att jag har ont i perioder och jag har dessutom fått ett snyggt stort ärr på köpet. Kan man anmäla sånt här till försäkringsbolaget? Jag har haft personförsäkring hela livet.
Tack på förhand!
Citera
2015-11-25, 00:51
Medlem
Finiss avatar
I morgon är Det du som tar upp luren och ringer till ditt försäkringsbolag. Vissa skador kan man anmäla retroaktivt alla försäkringsbolag ställer sig olika till det där. Med tanke på den tiden som redan gått för Dig så skulle jag sätta igång en anmälan redan i morgon. Några av deras skadehandläggare kommer ju kunna ge dig den information Du behöver och vad som krävs för att De ska ta ärendet och bedöma både medicinsk invaliditet samt kosmetiskt problematik pga ärret.

Lycka Till

/ Finis
Citera
2015-11-25, 08:07
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typone

För några år sedan

Hur många år? Du kan bara anmäla skador tre år efter skadetillfäklet om de inträffat före 2015-01-01.

Inträffade skadan efter 2015-01-01 så gäller tio år.

Detta regleras i lag, så det är inget som olika försäkringsbolag dispositivt kan sätta andra villkor för.
Senast redigerad av EckiEcki 2015-11-25 kl. 08:09.
Citera
2015-11-25, 08:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typone
Hej!

Hopps jag postar tråden rätt nu, annars får någon gärna flytta den.

För några år sedan så ramlade jag när jag spelade innebandy och tog emot fallet med ena handen och då fick jag lite ont, sen var det inget mer med det, men efter några år så har jag börjat få tillbaka den smärtan på exakt samma ställe så jag antar att det var efter det där fallet. Det blev värre och värre med tiden, men jag hade bara ont i perioder (typ 2-3 veckor åt gången och kanske 3-4 gånger per år) och ibland var det så illa att jag inte ens kunde vicka på handen. I vilket fall så kollade jag upp det till slut och förra året opererades handen för att dom konstaterade att jag hade ganglion. Nu ett år senare så har jag fortfarande samma problem med att jag har ont i perioder och jag har dessutom fått ett snyggt stort ärr på köpet. Kan man anmäla sånt här till försäkringsbolaget? Jag har haft personförsäkring hela livet.
Tack på förhand!
Är det konstaterat att operationen hängde ihop med den tidigare handskadan?
Ganglion kan ju uppstå av sig själv.
Anmäl helt enkelt operationen och ärret ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in