Okej.... jag har fått ett spel på huvudet. Spelet heter norsk patiens och jag ska strax förklara hur det går till. Min lärare på högskolan pratade om det fanns en "lek" som innefattade en kortlek och lite klurigt räknande. Han medgav även att leken var fullt möjlig att genomföra.
Här är reglerna:
Du tar en kortlek med 52 kort i. Korten i kortleken får läggas i vilken ordning som helst enligt eget tycke. Leken går ut på följande, du vänder kortleken upp och ner(så du inte ser valör), där efter tar det översta kortet och vänder på detta. Om kortet visar en 4a så tar du den 4an och dem efterföljande 3 korten och lägger underst. Observera att dem efterföljande 3 korten inte ska vändas. När du gjort detta gör du om proceduren, du vänder på det översta kortet... låt oss tänka att detta kort är en 9a. Då tar ni det kortet samt dem 8a efterföljande korten och lägger underst i leken. Man förlorar om ett kort som redan är uppvänt kommer överst.
Det ska vara fullt möjligt att klara vända alla korten utan att "förlora". Alltså att vända alla kort utan att ett redan uppvänt kort hamnar överst i kortleken.
Har suttit med detta flera kvällar i rad och förstår inte hur detta ska gå till.
Så nu vänder jag mig till flashback!

Någon som har tips? Eller som vet hur man lyckas med detta?
Har försökt söka på engelska men hittar ingenting liknande....