• 1
  • 2
2015-11-24, 22:09
Medlem
Børja gymma, æt sunt och sov bra. Tænk positivt, sætt mål. Skaffa en hobby.
ALLT BLIR SOM MAN TÆNKER.
Øvervann 6 års depression med detta, har add. Så då kan du också klara det. Tror på dig.
Citera
2015-11-24, 22:30
Medlem
Popc0rns avatar
DMT sägs vara den bästa vägen att finna sig själv. Har dock aldrig haft tillfälle själv
Citera
2015-11-25, 17:49
Medlem
Hur vet ni om att jag mår bättre om jag börjar att gymma? Ser inget kul med det.
Får motionen på mitt jobb och när jag promenerar.

Ingen hobby lockar mig. För jag ger upp om det inte blir på mitt sätt. Livet är ändå helt ovärt att leva. Människor är ju falska och ruttna. Bakom skärmar kan vi ju alla leka snälla mot andra, men vi bry oss ju ändå bara om oss själva.

Vad är poängen att må bra för ens. Må dålig och vara kass på saker måste ju vara positiv på något?
Citera
2015-11-25, 18:33
Medlem
Hej på dig!
Jag har läst vad du skriv om dig själv, och tycker att du bör inte tycker synd om dig
själv alls, vi lägger mycket tid på vad andra vill och glömmer bort att vi är unika som vi är.

Jag skickade ett meddelande till dig
Citera
2015-11-25, 20:53
Medlem
purpurites avatar
Tror inte att den känslan du har är ovanlig.

Naturligtvis är livet svårt att förstå sig på, och för de flesta människor har livet inte blivit det man föreställt sig, drömt eller innerst inne velat.

Det är nog bara ett fåtal, som kan luta sig tillbaka och genuint bara "njuta". Men det är nog inte helt skönt, att leva ett liv där man är "bättre än alla andra" och måste ständigt leva upp till det.

Så mycket som man är unik, är man ingenting "speciellt" och i detta kan man finna nån sorts tröst. Tro det eller ej, diagnos eller inte, mobbad eller inte, ... är du precis som alla andra, en i mängden.

Det är det strået i livet de flesta människor drar och före oss har dragit. Jag bara tänker, att så får det bli. Det räcker långt med att bara finnas, så långt det varar. Inte värt att komplicera livet mer än det är.
Citera
2015-11-25, 22:46
Medlem
Kan inte riktigt sätta mig in i hur du har det eftersom jag inte har mått så dåligt som du men jag kan ändå ge några grundläggande saker som har hjälpt mig enormt:

SKIT i vad andra tycker och tänker om dig (Te.x på gymmet)
Lyssna på musik som gör dig glad och inspirerad
Sätt upp ett simpelt mål för varje dag
Behandla andra som du själv vill bli behandlad och var en god människa
När du tex promenerar, testa att bara le en stund, det hjälper så mycket mer än man kan tro

Sen nämnde du att du har blivit mobbad, istället för att se det som något negativt kan du istället se det som "Behöver folk lägga så mycket energi på mig så är jag nog någon dem är avundsjuk på" för det är faktiskt oftast så.. Och visa mobbarna att du är en stark individ som klarar dig igenom detta!
Önskar dig lycka till !
Citera
2015-11-26, 17:11
Medlem
Får väl skriva det en gång till. Jag gillar inte och kommer inte börja träna på något jävla gym.
Folk där är för bra och snygga, jag är ful och äcklig. Gå i skogen är en bättre övning för mig.

Men jag förstår ju att folk bara tror en jävla massa saker. Tur att det finns folk som verka ha såna bra liv.
Citera
2015-11-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NecroNoob88
Får väl skriva det en gång till. Jag gillar inte och kommer inte börja träna på något jävla gym.
Folk där är för bra och snygga, jag är ful och äcklig. Gå i skogen är en bättre övning för mig.

Men jag förstår ju att folk bara tror en jävla massa saker. Tur att det finns folk som verka ha såna bra liv.

Gav dig bara några exempel, en sak du kan börja med direkt är att sluta tycka synd om dig själv och sluta ta på dig offerkoftan för med den kommer du inte frammåt! Du måste börja respektera dig själv och oavsett hur "ful" eller "äcklig" någon är så är inte det vad som gör en människa betydelsefull, det är vad du har innuti dig! Lär dig att tänka på ett nytt sätt så kommer saker och ting bli så mycket bättre Jag har länge känt mig ful och äcklig eftersom tjejer inte verkar tycka om mig men vet du vad? Efter att jag har börjat tänka på ett nytt sätt så har hela mitt liv ändrats typ.. Något du borde fundera på
Citera
2015-11-27, 10:45
Medlem
AllisLoves avatar
Spela schack, den ultimata flykten.
Citera
2015-11-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllisLove
Spela schack, den ultimata flykten.

Shack intresserar mig inte...
Citera
2015-12-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NecroNoob88
Hur vet ni om att jag mår bättre om jag börjar att gymma? Ser inget kul med det.
Får motionen på mitt jobb och när jag promenerar.

Ingen hobby lockar mig. För jag ger upp om det inte blir på mitt sätt. Livet är ändå helt ovärt att leva. Människor är ju falska och ruttna. Bakom skärmar kan vi ju alla leka snälla mot andra, men vi bry oss ju ändå bara om oss själva.

Vad är poängen att må bra för ens. Må dålig och vara kass på saker måste ju vara positiv på något?

Okej så jag ska förklara för dig varför gym är bra.

För det första så är det produktivt, du kommer vara glad för att du presterat och nöjd med dig själv för insatsen.

Du kommer får mer självförtroende när du börjar se resultat, det kommer boosta din självkänsla och ultimat du kommer må bättre.

Endorfiner är naturliga lyckopiller och dom tar aldrig slut!

Du säger att du hatar människor, ja vem fan gör inte det, människor är äckliga.
Om det är någon som glor på dig va fan spelar det för roll, dom är luft!

Om du går till ett seriöst gym så kommer ingen bry sig om dig, hur du ser ut eller varför du är där.

Är du tjock? ja fan va bra, du är på ett gym!

Tips, skapa din egna bubbla, ta med dig hörlurar och musik, det är perfekt om du vill blockera ut folk, dessutom skapar du en osynlig vägg då chansen att någon pratar med dig eller frågar dig nåt är mindre eftersom du är "upptagen" med musik.

Och för fan, kör seriöst om du ska träna, läs på lite, hitta bra övningar på vad du vill göra, gå inte dit och lägg som en jävla säl på en yogamatta och hoppas på det bästa.

Titta på Stronglift 5x5, det är enkelt och seriöst sätt att börja träna på.
Citera
2015-12-11, 23:58
Medlem
Fysisk hälsa motverkar direkt ångest, leder till bättre utseende och ett bättre bemötande.

Men gymmande i sig är fan existentiellt uttorkande. Har man inget intresse av att mäta ens muskler och se dem växa i relation till andras så är det skit. Du genomför kontinuerligt rörelser som inte gynnar något. Det är som att gräva en grop och fylla igen den, ofta använt som en typ av Straff för att hjärntvätta folk till att lyda.

Du skapar inget socialt sammanhang som när du spelar en lagsport, du tävlar inte direkt i något heller - om det alltså inte är inriktningen, du producerar inget som du skulle göra om du hade ett fysiskt krävande jobb, osv.

Överlag så fyller vi våran vardag med relativt meningslösa ting idag och många har fått nog av detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in