2015-11-24, 20:25
Medlem
Fooulzs avatar
Hej! Det har nu uppstått ett problem som jag hoppas att någon skulle kunna hjälpa mig att lösa..

På senaste tiden har datorn varit seg. Den har hackat ganska mycket och ibland stängt av sig själv (Bluescreen) när jag kollat på Youtube klipp eller tappat ut från spel, vilket resulterade i att jag blev helt manisk och till slut gjorde en ominstallation på operativsystemet och hårddisken.

Jag rensade datorn i förrgår och har installerat några små program och två stycken spel (LoL och Hearthstone) dvs inte så värst krävande spel.. Fast än datorn är rensad för två dagar sedan så tycks problemet kvarstå. Ibland så fryser datorn i några sekunder och använder 100% Disk och Minne, vilket är väldigt konstigt då den har 8GB ram och en i7 processor.. Är det någon som vet vad det beror på?

Här har ni en bild på hur det ser ut i Aktivitetshandlaren.

Jag har Windows 10 installerat.
Citera
2015-11-24, 21:10
Medlem
ekmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Hej! Det har nu uppstått ett problem som jag hoppas att någon skulle kunna hjälpa mig att lösa..

På senaste tiden har datorn varit seg. Den har hackat ganska mycket och ibland stängt av sig själv (Bluescreen) när jag kollat på Youtube klipp eller tappat ut från spel, vilket resulterade i att jag blev helt manisk och till slut gjorde en ominstallation på operativsystemet och hårddisken.

Jag rensade datorn i förrgår och har installerat några små program och två stycken spel (LoL och Hearthstone) dvs inte så värst krävande spel.. Fast än datorn är rensad för två dagar sedan så tycks problemet kvarstå. Ibland så fryser datorn i några sekunder och använder 100% Disk och Minne, vilket är väldigt konstigt då den har 8GB ram och en i7 processor.. Är det någon som vet vad det beror på?

Här har ni en bild på hur det ser ut i Aktivitetshandlaren.

Jag har Windows 10 installerat.
testat felsöka hårddisken?
Citera
2015-11-24, 21:37
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekmannen
testat felsöka hårddisken?

Ja och den hittar tydligen inga fel..
Citera
2015-11-24, 21:39
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ja och den hittar tydligen inga fel..

Minnena nästa.

Gör datorn en POST under uppstart ?
Citera
2015-11-24, 23:04
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Minnena nästa.

Gör datorn en POST under uppstart ?

Hittade inga som helst fel.

Dock så stod den och uppdaterade 107 stycken uppdateringar, så jag avbröt dem och startade om datorn.. Tror du att det löser sig om jag uppdaterar?

Enligt Windows Update står det att jag endast har 14 uppdateringar som är tillgängliga.. Skumt.
Citera
2015-11-25, 08:35
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hittade inga som helst fel.

Dock så stod den och uppdaterade 107 stycken uppdateringar, så jag avbröt dem och startade om datorn.. Tror du att det löser sig om jag uppdaterar?

Enligt Windows Update står det att jag endast har 14 uppdateringar som är tillgängliga.. Skumt.

Möjligt, koppla in internetsladden och kör W.update tills det är klart. Ta ut sladden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in