2015-11-24, 17:07
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Vid en systemkollaps på grund utav den generösa flyktingpolitiken kommer ju givetvis hela samhället att påverkas. Många säger, titta på Grekland.

Men här i Sverige, där vi har Studiefrämjandet CSN. Vad händer med det?
Kan lånen i ett eventuellt krispaket komma att sänkas? Eller kan det rentav vara en fördel vid en ekonomisk kris att leva på just studielån?

Någon eller några som kan göra sina analyser? Jag vet att det är fler än bara än bara jag som grubblar över detta.
Citera
2015-11-25, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Vid en systemkollaps på grund utav den generösa flyktingpolitiken kommer ju givetvis hela samhället att påverkas. Många säger, titta på Grekland.

Men här i Sverige, där vi har Studiefrämjandet CSN. Vad händer med det?
Kan lånen i ett eventuellt krispaket komma att sänkas? Eller kan det rentav vara en fördel vid en ekonomisk kris att leva på just studielån?

Någon eller några som kan göra sina analyser? Jag vet att det är fler än bara än bara jag som grubblar över detta.
Det enda som händer är väl att räntan på dina lån skenar och att du inte får något jobb och aldrig kan betala av lånet. Om du verkligen menar systemkollaps så får du leva på smuts resten av livet oavsett om du har lån eller ej. Och du, om du tror CSN och studiefrämjandet är samma sak kanske du borde läsa på lite först.
Citera
2015-11-25, 11:18
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alap
Det enda som händer är väl att räntan på dina lån skenar och att du inte får något jobb och aldrig kan betala av lånet. Om du verkligen menar systemkollaps så får du leva på smuts resten av livet oavsett om du har lån eller ej. Och du, om du tror CSN och studiefrämjandet är samma sak kanske du borde läsa på lite först.

Studiestödsnämnden* iPhone

Med andra ord är det inte rekommenderat att ta ett studielån i framtiden, som det ser ut just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in