• 1
  • 2
2015-11-24, 17:03
Medlem
seadog678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baseboll
För att alkohol och nikotin har bevisligen inga medicinska effekter över huvud taget. Ingen människa på hela jorden dricker alkohol för att det är gott.

Det märks att du är mosig i hjärnan, jag och många många fler dricker alkohol för att det är gott.
Citera
2015-11-24, 17:19
Medlem
klybans avatar
Jag vill inte ha ett nytt Chicago, så då fan inget förbud på alkohol.
Man borde lära sig det går inte förbjuda såna här saker.
Citera
2015-11-24, 17:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
För att alkohol och nikotin har bevisligen inga medicinska effekter över huvud taget. Ingen människa på hela jorden dricker alkohol för att det är gott.
Där det blev det i alla fel för dig.
Om du har så noll koll på alkohol och nikotin, så vore det bättre att du inte prata om dom.
Rödvin har positiva hälsoeffekter i sansade mängder.
Cigg(nikotin) är tydligen hur bra som helst mot nån magsjukdom IBS, US eller vilken nu var.

Och dricker alkohol för det är gott, ja det gör de flesta som inte super.
Tillsammans med mat, så blir det än bättre.
Då alkohol är en smakbärare av rang.
Citera
2015-11-24, 17:26
Medlem
Citat:
Vad tycker ni? Jag introducerades till alkohol när jag var 19 år gammal, det var den första drogen jag brukade. Sedan efter två års konsumtion så introducerades jag till kokain på en fest. Kokain ledde till amfetamin, som ledde till alla partydroger i historien, och så avslutade jag det med cannabis. Första gången jag blev hög på cannabis var samma tillfälle som jag la av med precis allt annat skit.

Jag började röka cannabis regelbundet, och jag har aldrig mått så bra. Sanningen är ju trots allt att drogerna man brukar används för självmedicinering, så själva roten till att folk vill hålla på med knark är nog för att dom mår knasigt.

Cannabis är ju den substans som vi kallar knark som faktiskt är helt ofarlig, så om man ska bruka någonting så kan man bruka cannabis utan risk. Därför tycker jag att substanser som alkohol och nikotin borde kriminaliseras, och cannabis legaliseras. Villkoren för cannabis är att man ska vara över 25 år gammal och inte ha några symptom för schizofreni.

Vad tycker ni? Och ifrågasätt det jag sagt om du har en annan åsikt, vi vill nog båda två bara bli smartare.
Håller med till 100% trots att jag inte brukar Cannabis själv.
Citera
2015-11-24, 17:36
Medlem
alko e inte GOTT! skerpning nu forfan.

bara ordet gott, helt j'vla fel.

frukt e gott. de e gott.
Citera
2015-11-24, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spacesnplaces
alko e inte GOTT! skerpning nu forfan.

bara ordet gott, helt j'vla fel.

frukt e gott. de e gott.
Haha men dom driver bara, eller så är dom alkisar som lever i förnekelse ^^
Citera
2015-11-24, 20:26
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Antidepressiv effekt, lugnande, motverkar social fobi, aptitretande, smärtstillande. Det är väl det som lämpar sig mot mig.

Sen att det botar cancer och hiv är en annan femma.

Nja, att det skulle "bota cancer och hiv" låter som en riktig önskedröm. Visst att det kan ha en del positiva effekter för cancerpatienter och har även för mig att jag läst lite här och var att det kan minska chansen att drabbas av cancer något men knappast om det röks. Är väl inte särskilt hälsosamt att röka saker oavsett vad det är man röker? (även om det förstås är tusen gånger bättre för kroppen att röka cb jämfört med tobak) Sen spelar det roll om man exempelvis röker i bong eller föredrar att rulla sig några holkar också.

Och mot social fobi? Effekterna lär ju vara väldigt individuella men är det inte snarare så att man blir mer inåtvänd av röka eller är det mest jag? Men helt tvärtom med alkohol och benso exempelvis, där blir jag mycket mer social. Skulle säga till folk som tycker att cb liknar alkohol som drog att det sistnämnda har mycket mer gemensamt med t.ex. bensodiazepiner och andra droger som påverkar GABA.

Men resten stämmer definitivt och det är naturligtvis mycket bättre för både kropp och själ samt mindre beroendeframkallande att röka gräs än att dricka om man ska göra något av det. Om det har någon relevans så både dricker och röker jag ofta och regelbundet, främst det förstnämnda tyvärr dock. Drickan har blivit mycket mer av en nödvändighet än en bonusgrej att förgylla min vardag med, vilket cb snarare är för mig, tror det kan vara så för många med beroendepersonligheter.

Men tycker det bästa hade varit om båda två är legaliserade och resten av drogerna avkriminaliserades för personligt bruk. Som många har påpekat skulle det inte få någon positiv effekt om man förbjud alkohol då det är så fast förankrat i folks liv på gott och (mest) ont. Sluta förresten käfta om huruvida alkohol är gott eller ej också då det är så subjektivt och spelar ingen roll för ämnet.
Senast redigerad av Concubine 2015-11-24 kl. 20:36.
Citera
2016-03-01, 07:26
Medlem
radiozetas avatar
ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ VÅRA DUBBELMORALS-LAGAR

_____
Kan man inte bara få bestämma över sin egen kropp?.
Vad man stoppar i sig och gör med den, stör ingen annan.
Vad du gör med din egen kropp skiter väl jag i, och tycker staten bör göra detsamma.
Att dricka sig redlöst full varje fredag efter jobb är inte ett problem, enligt staten.

Men att käka en tablett eller röka på vid väl valda tillfällen, Några gång per år. DET GÅR IKKE.

Ska staten ändå bestämma vad vi får stoppa i oss, så borde dom väl gå hela vägen och försöka skapa världens mest hälsosammaste folk med en medel livslängd på 250 år.
Genom att införa förbud mot ALLT som är hälsofarligt:
- Fet mat, alkohol alla former av droger, tobak osv osv.
_____

Vill du käka mc donalds till frukost, lunch och middag. Så finns det ingen lag som hindrar dig. Trots att det finns obegränsat med forskning på fetma och hjärt kärlsjukdomar.
- Detta fett KOMMER att döda dig en vacker dag. Men detta är inte olagligt.

Vill du kröka extremt mycket varje fredag efter jobb så är det inget problem heller eftersom att varje Svensk stad har ett systembolag där du kan handla helt lagligt.
- Alkoholen kommer att döda dig en vacker dag med, om du dricker orimliga mängder för ofta. Ändå fullt lagligt med alkohol.

Staten har en sjuk uppfattning och okunskap om "droger".
Vi kan lagligen köpa en massa skadliga saker utan problem i hela Sverige så som Sprit, tobak mm, så länge staten tjänar på det så är det lugnt enligt dom.

- Precis som folk som använde narkotika skulle vara helt dumma i huvudet.
Dom flesta förstår att man inte kan skjuta i sig flera HEKTO heroin var dag.
Eller käka 50 st Esctasy piller samtidigt eller någon annan valfri substans, ni hajar.
- Det kommer man också dö av.

DUBBELMORLENS BONING:
Narkotika och "hälsofarliga" varor är strängt förbjudet. (Alkohol är väldigt hälsofarligt man kan dricka extrema mängder, Det är hälsofarligt med fet och dålig mat, men detta är lagligt...)
Varför i all rimlighet är inte narkotika lagligt i detta land då med?
- Om dom nu kan kränga alkohol något som dom säger att skitfarligt själva, men inte drar det hela vägen och legalisera narkotika också?.
Droger KAN ju också vara hälsofarligt, OM man inte vet vad man håller på med.

SUNT FÖRNUFT:

Man får ju använda rimliga mängder och inte gå till överdrift så att man dör eller hamnar på sjukhus eller faller in i ett missbruk.
(Precis som med alkohol, men denna är fullt laglig trots att vi försöker överdosera på detta varje Fredag när vi ska ut och festa.)

Det jag vill komma fram till är att: Staten tror att ALLA som använder droger "recreationally" (dvs lite till och från i RIMLIGA mängder) Ändå är fullblodsknarkare som inte har något annat i sitt liv än droger och bor i trappuppgångar och gör inbrott hos folk. Och bara är samhället till last.

En normal människa förstår ju att det finns gränser för hur mycket/ofta man kan använda en "drog" så som alkohol, tobak eller narkotika.
- Man kan inte hålla på med något för ofta eller för mycket. Det finns ju en gräns, det fattar dom flesta.

Att käka en knapp E, eller att använda någon annan drog en gång i veckan tex en Fredag borde ju inte vara olagligt.
En del kanske vill dra i sig en Knapp E en Fredagkväll, istället för att hinka i sig en massa alkohol när man ska ut och göra stan.
- Staten utgår ifrån att alla som använder narkotika är dumma i huvudet och dom klarar inte kan hålla sig till rimliga mängder narkotika. Men alkoholen går fint att dricka i obegränsade mängder.

Antingen får man förbjuda ALLA hälsofarliga saker.
Eller så får man legalisera alla. Vi kan inte ha både och.

Vi kan inte ha sådan dubbelmoral, och sådana jävla luckor i lagen. Där vi kan låta alkohol, koffein och tobak och en jävla massa annat vara fullt lagligt trots att dessa är beroendeframkallande, detta beskriver en drog på pricken och varför den ska vara olaglig.
- Hur alkohol, tobak etc inte är klassat som droger då med är ett jävla mysterium om nu andra substanser som ger samma effekter är olagliga.
__________________________________________________ __________________________________________________ ________________
Vad är en Drog : "Ska vara ett ämne som anses vara hälsofarligt, beroendeframkallande eller euforiserande"
(Alkoholen fyller alla kriterier där känner jag, men är fortfarande laglig....)

ALLT i vår värld är/kan vara hälsofarligt i extrema mängder, du kan ju dricka ihjäl dig på vatten.
- Det handlar bara om dosering och sunt förnuft,och inte vara en idiot och dricka ihjäl sig på vatten.
__________________________________________________ __________________________________________________ ________________

Alla utom en 15 åring som ska dricka sprit första gången, förstår att man inte kan hälla i sig en liter vodka på en gång.
-Likadant med narkotika, är man normalbegåvad så fattar man att man inte kan ta hur mycket som helst vid ett tillfälle.
Och man bör självklart veta vad det är för drog man stoppar i sig, man hade ju tex lite baskunskap och historier att gå på PRECIS som när man skulle dricka första gången.
- Man bör ju ha lite koll på vad man stoppar i sig, hur mycket och dess effekter.

Om vi hade legaliserat all narkotika idag så hade vi INTE sett någon större förändring av användandet, trots att politiker alltid kör det som agrument.
"Att legalisera hade ökat användandet och hela Sverige hade falerat inom ett par veckor."

1. Dom som vill hålla på med narkotika gör ju det redan, det är en relativt liten grupp (Jämfört med alla andra som inte använder något OCH är väldigt övertygad om att det är dom galningar som sabbar för oss alla andra i nuläget redan MISSBRUKAR narkotika istället för att använda det i rimliga mängder)

2. Eller folk som går i tankarna på att prova, kanske inte vågar när är häxtjakt på "narkomaner" .
- Den gruppen av människor som är kvar nu är den delen av vår population som skulle vilja prova något mer än cannabis och lättare narkotika. MEN inte riskera att bli dömda för narkotikabrott. (Den gruppen av människor är punkt 1, galningarna/missbrukarna.)

(Narkomaner i detta fall, statens ord om folk som använt eller använder någon form av drog) - I mina ögon är det en JÄÄÄVLA skillnad på att vara narkoman/missbrukare. Och vara en brukare (dagligen eller någon gång per månad eller år) med kontroll på sina intag, så att man inte låter det gå överstyr, SÅ att man blir en hemlös narkoman en dag.
__________________________________________________ __

Att tro att hela Sverige skulle gå under för att man legaliserar droger helt, för att slippa vår pantade/schizofrena lagstiftning och dubbelmoral, är en helt tokig uppfattning.

Ja jag vet, det finns ALLTID undantagsfall, det finns alltid folk som inte kommer kunna hålla det på en rimlig nivå. Finns alltid idioter som ska sabba för alla andra genom att vara idioter på fyllan eller påverkan av något.
- Men att bannlysa narkotika på ett argument som : "För att det finns en LITEN den människor som inte kan hantera det, vi kommer få så mycket dödsfall och beroende" är ett orimligt argument

- Har du kollat på hur det har gått för alkoholen?. Sedan den blev legalt i Sverige.
Det är en handfull personer som inte kunde hålla sitt drickande under kontroll.

- Hur mycket har dom förstört vårt samhälle? (Inte särskilt mycket vad jag har märkt av)

- Men hur många av oss NORMALA människor njuter alkohol någon gång i veckan till mat eller på fest. Och hur många av oss är fullblodsalkisar BARA för alkohol är LAGLIGT?. Inga, man vet när man har fått i sig tillräckligt utan att bli redlösa, slåss och ställa till det ordentligt för sig själv.
Bara för att en substans blir tillgänglig/laglig för alla gör inte automatiskt att fler folk kommer att börja missbruka denna.

Detta är ett idiotiskt sätt att tänka på. Helt orealistiskt
En normal-funtad människa blir inte fullblods-knarkare/alkolist för att man använder alkohol eller valfri substans en gång i veckan eller flera, i rimliga mängder.

HA SJÄLVDISCIPLIN:
- MAN VÄLJER ETT MISSBRUK, DET ÄR INGET SOM KOMMER SOM EN FÖRKYLNING.
- Från att bara spela/dricka/droga någon gång per vecka eller månad, så väljer man att göra det varje dag trots att man vet att det är dåligt.

Narkotika kommer inte sabba något, OM man håller sig inom gränserna för normala doser etc. Skyldiga är de personerna som kommer använda dom på ett OLÄMPLIGT vis som kommer att paja för sig själv och alla andra.

- Det är denna lilla grupp människor lagstiftarna måste vara rädda för. Dom människor som inte fattar att man inte kan hålla på med någon "drog" (alkohol/narkotika) hur mycket som helst och fortfarande leva ett normalt Svensson liv. Med jobb, räkningar, och vänner etc.

Och dessa personer kommer tyvärr alltid att finnas, folk som inte kan hantera sprit, spel, jobb, droger osv. Fuck-ups i mina ögon, folk som inte kan sätta gränser för sig själv.
"Jag har bara 10 000 kr kvar på kontot, jag ska bara spela liiite" - Sedan är hela hyran och matkassan bortspelad på 10 minuter.

Att narkotika ska vara helt olagligt, när andra saker SOM UPPFYLLER KRAVEN FÖR ATT BLI KLASSADE SOM DROGER ÄNDÅ är fullt möjliga att inhandla Måndag till fredag fram till kl 19 när systemet stänger, detta är så jävla snurrigt.
Alkohol och minst lika problemartat, men detta finns att få tag på i alla Svenska städer utan problem.
Citera
2016-03-01, 07:28
Medlem
radiozetas avatar
Vad är problemet egentligen, varför är Narkiii olagligt?.

Kom inte med dom vanliga politiker svaren:

"För drogerna kommer ta över personers liv" - Mitt svar: Inte om man inte är en idiot som kan sätta gränser för sig själv (Sin ekonomi/drogbudget, Hur ofta man brukar etc, Sin hälsa osv osv)

"Hur hade det sett ut om alla låg utslagna på gatorna i hela Sverige” - Mitt svar: Det kommer inte att hända. Finns knappast så många i Sverige som är intresserad av att bruka Downers sedan däcka på stan.
- Tror till och med vi hade haft en fördel med lite speed på våra arbetsplatser. Tänk vad mycket pappersarbete och mail du hade kunnat jobba undan på en dag.
OCH du hade kunnat jobba betydligt längre dagar, och tjänat mer pengar. Och fyllt på stadskassan en hel del med alla skattepengar.
- Då hade staten kanske insett sitt misstag med att ha all narkotika totalt förbjuden i flera flera år.

"Vi kommer behöva betala mycket mer skatt för att sjukvården ska ta hand om alla med drogproblem" - Mitt svar: Hmm? Va? Klassiker också, att ALLA som använder droger kommer automatiskt belasta sjukvården MER än vad dom gör nu?.

Fler än vad du kan tänka dig använder droger på din arbetsplats i din bekantskapskrets eller personer som du träffar dagligen ute i samhället
- Det finns en JÄVLA massa människor i det Svenska samhället som använder narkotika utan att man skulle se det på dom (Folk som jobbar inom: Sjukvården, Advokater, Poliser, Högt uppsatta chefer) - Droger finns i alla samhällsklasser och inom alla yrken, oavsett in du är läkare eller hantverkare så finns det alltid någon i din omgivning som tycker om att röka på lite ibland eller knapra piller.

- Man behöver inte vara en hemlös slusk för att använda droger. Man kan leva ett helt normalt liv med en familj vänner, hus och hund.

Det är det med rimliga/kloka mängder/nivåer jag har pratat om i hela texten, ha en balans.
Citera
2016-03-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ingen människa på hela jorden dricker alkohol för att det är gott.

Jag tycker öl är den godaste drycken man kan förtära. Att det finns alkohol där i är bara för det har jäst osv. Man måste inte dricka sig full ändå. :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in