Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-23, 23:02
Medlem
Hej jag skulle fixa Windows till min imac med bootcamp. Jag laddade ner en Windows ISO-fil och partitionerade hårddisken. När allt var klart så startades datorn om och jag fick felmeddelandet: "no bootable device" och jag har provat starta om den och Hållt inne shift i boot. Men inget funkar. Jag kommer inte in på datorn. Windowsfilen ska ligga på ett USB-minne som är inkopplat till datorn, men oavsett om den funkar eller inte så borde jag komma in på Mac iOS ?

Snälla hjälp mig!
Senast redigerad av HakiMaki 2015-11-23 kl. 23:04.
Citera
2015-11-24, 07:27
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HakiMaki
Hej jag skulle fixa Windows till min imac med bootcamp. Jag laddade ner en Windows ISO-fil och partitionerade hårddisken. När allt var klart så startades datorn om och jag fick felmeddelandet: "no bootable device" och jag har provat starta om den och Hållt inne shift i boot. Men inget funkar. Jag kommer inte in på datorn. Windowsfilen ska ligga på ett USB-minne som är inkopplat till datorn, men oavsett om den funkar eller inte så borde jag komma in på Mac iOS ?

Snälla hjälp mig!
Du har två dilemman du räknar upp, första är att du inte kommer in på datorn. Har du ingen backup?

andra dilemmat är att du inte hittar en OSinstall-USB i bios? Pröva bränn en skiva.
Citera
2015-11-24, 08:56
Medlem
Har du extraherat ISO filen så att alla filer ligger uppackade på USBt?
Testa det ifall du ej gjort detta.
Citera
2015-11-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gringringrina
Har du extraherat ISO filen så att alla filer ligger uppackade på USBt?
Testa det ifall du ej gjort detta.
Kan jag öppna isofilen och kopiera alla filer som ligger på den för att sedan lägga över på USB ?
Jag har inte det alternativet i bootcamp assistans: "skapa Windows 7 installationsdisk"
Citera
2015-11-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Du har två dilemman du räknar upp, första är att du inte kommer in på datorn. Har du ingen backup?

andra dilemmat är att du inte hittar en OSinstall-USB i bios? Pröva bränn en skiva.
Hallå, jag har hittat OS-install Macintosh och kan köra det som vanligt.
Nu är det bara att när jag kör bootcamp och vill installera Windows så står det: "no bootable Device..."
Jag tror problemet ligger i att jag inte har möjligheten att skapa en installationsdisk. Jag har bara 2 alternativ i BOOTCAMP assistans medans andra har 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in