2015-11-23, 13:08
Medlem
Hej Flashback! Jag har letat runt nu på google i jakt på en kavajkostym och slips av ekologisk (GOTS) bomull.
Till min förvåning så tycks det inte finnas någon webbaffär som säljer dessa produkter. Då menar jag: Kostymbyxor, kavaj och slips.

Det är många leverantörer som säljer ekologiska skjortor dock.

Jag har hittat en kavaj som är av 80 % ekologisk bomull här: http://knowledgecottonapparel.com/#/varer/12/1941- fast det är inte riktigt denna typ jag söker.

Har som sagt letat för fullt själv, men kom gärna med egna tips och förslag på vart man kan hitta ekologiska finkläder för män!
Senast redigerad av Zerkalo 2015-11-23 kl. 13:13.
Citera
2015-11-23, 13:13
Medlem
Jag har som du letat efter detta men har inte funnit ett skit så jag hoppas på att människor ger bra råd! =)
Citera
2015-11-23, 20:46
Medlem
AndrewBernards avatar
Kläder och skor: Allmänt --> Kläder och skor: Köpråd

/Moderator
Citera
2015-11-23, 21:44
Medlem
Ifall det finns välkända väverier som väver ekologiska tyger så kan ni säkert få tillgång till dessa tyger genom en bra MTM-tjänst. Dock vet jag inte varför du vill ha en kostym i bomull.
Citera
2015-11-24, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Ifall Dock vet jag inte varför du vill ha en kostym i bomull.

Bomull, ylle, sammet, cardboard-kostym (what ever).
Letar efter ekologiska kostymer.

Citat:
Ursprungligen postat av Cleant
Jag har som du letat efter detta men har inte funnit ett skit så jag hoppas på att människor ger bra råd! =)

Jag verkar ha hittat något nu trots allt:
https://www.tailorstore.se/sa-funkar-det

De står inte i texten att det är ekologiskt, men dom har ju en: "Organic Textile GOTS" symbol. Borde väl vara tillräckligt.
Senast redigerad av Zerkalo 2015-11-24 kl. 10:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in