Vill ha en tyst, snabb dator, bra batteritid och som kan klara av lite spelande då och då, som fortfarande är bra efter ett par år och inte börjar gå upp till 110*C som min nuvarande dator..
Behöver även lagringsutrymme men det kan man nog lösa med en extern hårddisk.
Kikat mest på Asus laptopen för att det ser ut som att man får mycket mer för pengarna, om det finns något annat ni kan rekommendera så är det bara o länka min budget är 13k, tack på förhand!
Har själv en MSI laptop. Är väldigt bra, tysta och aldrig haft några problem. Asus gör väldigt bra laptops också. Kör på Asus. Mac är mera åt mediahållet och håller inte alls för gaming.
Sedan skulle jag rekommendera en stationär framför en laptop om du ens ska överväga att spela spel på den. "Gaminglaptops" har väldigt ofta problem, temperatur, livstid etc gör att det helt enkelt inte är värt det. Dessutom kan du nästan halvera kostnaden och få samma prestanda om du väljer en stationär.
Hade ALDRIG vågat punga ut drygt 10k på en gaminglaptop, aldrig i livet.
Har en MSI gaminglaptop i GX-serien. Uppgraderade upp den med nya RAM-chip och SSD-hårddisk efter ett par år. Är mycket nöjd med den, fast nu efter 4-5 år så börjar det bli dags att se sig om efter något nytt.