Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-22, 20:15
Medlem
Christopher.s avatar
Låt oss säga att du jobbar med någonting du inte tror på, men pengarna är för bra för att avstå - hur lär man sig leva med det och upprätthålla en falsk fasad ett helt arbetsliv? Själv är jag jävligt bra på att vara falsk om jag ska vara ärlig, men vad får det för långtgående psykologiska konsekvenser om man ljuger och bedrar dagligen?
Citera
2015-11-22, 20:21
Medlem
everythingiss avatar
Eh, det är väl en ganska rätt beskrivning av att jobba? åtminstone för relativt många. Jag kan iallafall intyga att pengarna inte kommer att göra jobbet värt i längden... man blir garanterad bränd, vet inte någonting som skulle kunna väga upp ett negativt arbete... förutom någon zombiedrog kanske.
Citera
2015-11-22, 20:30
Medlem
RonnyRasks avatar
"Själv är jag jävligt bra på att vara falsk om jag ska vara ärlig"

On topic: Har hatat de flesta jobb jag haft, och har för det mesta varit ganska ärlig med det också. Sanningen är att väldigt många ogillar sina jobb, men det är tabu att säga det, man ska ju vara glad att ha ett jobb i dagens samhälle. Men nästan ingen arbetar för nöjets skull, man gör det för pengarna.

Sen behöver man givetvis inte ta varje tillfälle man får att spy galla över sitt arbete, men om någon frågar så säg som det är. Såvida den personen inte råkar vara en chef, då bör du nog lova på allt som är heligt att du älskar det du gör.
Citera
2015-11-22, 20:31
Jobbar du som försäljare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in