• 1
  • 2
2015-11-22, 15:10
Medlem
Min lön skulle räcka för att täcka för utgifterna och jag har ju kontant instats och dessutom inga andra lån men grejen är att jag inte vet om dom kommer låta mig dör dom kräver två oftast att två i ett hushåll ska jobba eller så ska personen ha en hög inkomst antar jag, som sagt jag tror fortfarande att man kräver två fast anställda i en hushåll
Citera
2015-11-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av queenmandi
Min lön skulle räcka för att täcka för utgifterna och jag har ju kontant instats och dessutom inga andra lån men grejen är att jag inte vet om dom kommer låta mig dör dom kräver två oftast att två i ett hushåll ska jobba eller så ska personen ha en hög inkomst antar jag, som sagt jag tror fortfarande att man kräver två fast anställda i en hushåll

Nej dom kräver att ni ska kunna betala era lån + ha en viss % kvar att leva för.
Ska du köpa din bostad i en storstad eller i en håla där kontantinsatsen på 20% motsvarar 20000?
Citera
2015-11-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontoutme
Nej dom kräver att ni ska kunna betala era lån + ha en viss % kvar att leva för.
Ska du köpa din bostad i en storstad eller i en håla där kontantinsatsen på 20% motsvarar 20000?
Är det så men vi säger att i 2016 kmr vi ha 30000 efterskatt o jag tror det skulle räcka för jag har liksom kollat hus och kostnaderna blir inte mer än 10000 med ränta amortering o driftkostnad per månad
Citera
2015-11-22, 16:42
Medlem
Citat:
Är det så men vi säger att i 2016 kmr vi ha 30000 efterskatt o jag tror det skulle räcka för jag har liksom kollat hus och kostnaderna blir inte mer än 10000 med ränta amortering o driftkostnad per månad
Tveksamt om du får räkna hennes a-kassa då den är tidsbegränsad.
Du kan räkna här vad banken kräver: http://www.sparbankeneken.se/privat/...lkyl/index.htm
Sen brukar banken kräva att man klarar en ränta på 6-8%, olika för olika banker.
Citera
2015-11-22, 18:24
Medlem
Citat:

Har du räknat med försäkringar och andra saker som inte "hemmetberäkningarna" brukar ha med.
Har ni bilar o barn? såna kostnader räknar banken in i kalkylen också.
Citera
2015-11-23, 00:17
Medlem
Banken vill att ni har 7000 kr/person - skattade och klara - kvar på kontot efter att ränta+amortering är betald.

Om ni är två bör ni alltså ha 14000 kr kvar/månad. Har ni barn - lägg till 5000 kr/barn.

/L.
Citera
2015-11-23, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexem
Banken vill att ni har 7000 kr/person - skattade och klara - kvar på kontot efter att ränta+amortering är betald.

Om ni är två bör ni alltså ha 14000 kr kvar/månad.

/L.
10500 om man är två enligt min länk några poster ovan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in