2015-11-20, 19:08
Medlem
tuffkatts avatar
Finner inga ord. Vad läste jag precis?
Citera
2015-11-20, 19:18
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Eller, så är kvinnor, precis som män, genetiskt programmerade till en sexlust.
Och ibland när man är singel och lite sugen på sex, och man har någon tillgänglig att ligga med, kan det hända att man vill ligga med personen fastän man egentligen inte tycker speciellt mycket om personen. Speciellt kanske om man har varit ute på lite galej och konsumerat några öl eller några glas vin. Been there, done that, allt för många gånger. Och jag tänker inte klandra mina medsystrar för att de gör likadant som mig.

Jag förstår inte.. först tror du att du säger emot den du citerar sen säger du att du flera gånger har legat med folk pga sexlusten. Det den du citerar säger är att tjejers sexlust för en viss man påverkas starkt av hans status. Självklart finns det andra saker, vissa som är generella, och andra som är specifika för individuella kvinnor. Det kan vara utseende, doft, rörelsemönster, självsäkerhet, etc.

Du har ju knappast legat med första bästa föremål, utan du låg med en lämplig man som var tillräckligt acceptabel i övrigt, eller inom något speciellt avseende, så att du hade överseende med att du inte gillade honom särskilt mycket. För många kvinnor är "status" ett sådant attribut.

Du håller alltså med den du kommer med invändningar mot, fastän du inte tycker så själv.
Citera
2015-11-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Japp, det är ungefär så det går till. Det beteendet har selekterats för i hundratusentals år. Genetisk programmering innebär att man är biologiskt styrd att göra på ett visst sätt.

På samma sätt som de flesta får obehag av att stå nära en avsats (ögonens intryck säger åt dig att gå ut och ställa dig på den lodräta väggen, så att avsattsen breder ut sig "horizontellt" framför dig, men balansen och frontalcortex säger åt dig att du kommer stå i fel orientation då och falla nedåt) vill tjejen knulla med en man med hög status/mycket pengar. Inget av detta är några medvetna beslut, det är inbyggda drifter som inte styrs av medvetandet.

Det har helt enkelt gått bättre för barnen till de kvinnor som får barn med mäktigare män. Självklart finns det kvinnor som gör valet att välja dessa partners, men "dragningskraften" dessa män har på kvinnorna är genetiskt styrd. Kvinnan väljer ändå i slutänden vad hon ska göra, men man kan säga att hennes val är partiskt redan ifrån början.

min fråga är, hur är det relevant i ett krog-kontext? jag skrev ju, baserat på min anekdot, att den här tjejen inte alls "bjöd hem" killen som hon skrev. nu vet jag inte exakt hu det gick till. men jag går ut på en gren och gissar på att hon sa till honom; "hej jag skriver för Fuckfest.com och får jag recensera dig?". mycket sannolikt är det att dom konverserade genom kvällen och att han fick reda på att hon är journalist. och att hon skriver artiklar som dessa.

du ignorerade ju halva mitt inlägg. är de genetisk programmering också? att klippa bort halva citatet?
Senast redigerad av avishaman 2015-11-20 kl. 19:29.
Citera
2015-11-20, 19:25
Medlem
BarryHeros avatar
Enligt hennes Facebook har hon varit ihop med Magnus Norman sedan juni 2013:

https://www.facebook.com/beijersandra
Citera
2015-11-20, 19:25
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jag förstår inte.. först tror du att du säger emot den du citerar sen säger du att du flera gånger har legat med folk pga sexlusten. Det den du citerar säger är att tjejers sexlust för en viss man påverkas starkt av hans status. Självklart finns det andra saker, vissa som är generella, och andra som är specifika för individuella kvinnor. Det kan vara utseende, doft, rörelsemönster, självsäkerhet, etc.

Du har ju knappast legat med första bästa föremål, utan du låg med en lämplig man som var tillräckligt acceptabel i övrigt, eller inom något speciellt avseende, så att du hade överseende med att du inte gillade honom särskilt mycket. För många kvinnor är "status" ett sådant attribut.

Du håller alltså med den du kommer med invändningar mot, fastän du inte tycker så själv.
Nej, jag är för det första man, och för det andra säger jag att det inte alls är säkerställt att kvinnan i fråga låg med mannen i fråga "pga mannens status". Det kan mycket väl vara så att kvinnan var lite sexsugen, att mannen också var det, och var tillräckligt attraktiv för att ligga med just då. Så det betyder inget mer än att två personer låg med varandra, och andras åsikter om orsakerna till det är ju bara spekulationer. I detta fall dessutom spekulationer som syftar till att misskreditera kvinnor överlag.
Citera
2015-11-20, 19:35
Medlem
HappySadHarrys avatar
Konstig krönika och tråd, men rubriken är helt underbar. Det riktigt intressanta nu är varför krönikan togs bort. Nog för att det finns många goda skäl att ta bort skräpet, men vad blev avgörande?
Citera
2015-11-20, 19:37
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx
Nej, jag är för det första man, och för det andra säger jag att det inte alls är säkerställt att kvinnan i fråga låg med mannen i fråga "pga mannens status". Det kan mycket väl vara så att kvinnan var lite sexsugen, att mannen också var det, och var tillräckligt attraktiv för att ligga med just då. Så det betyder inget mer än att två personer låg med varandra, och andras åsikter om orsakerna till det är ju bara spekulationer. I detta fall dessutom spekulationer som syftar till att misskreditera kvinnor överlag.

Åh nej! Är du en sån där stereotypisk punglös hen-missfoster med "vänstersympatier" som "känner med sina systrar"?

...Säg att du bor på Södermalm också?
Citera
2015-11-20, 19:39
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Konstig krönika och tråd, men rubriken är helt underbar. Det riktigt intressanta nu är varför krönikan togs bort. Nog för att det finns många goda skäl att ta bort skräpet, men vad blev avgörande?

Den togs inte bort, bara en annan länk
Citera
2015-11-20, 19:46
Medlem
svarttaxins avatar
Googlade hennes namn och kom in på twitter, såg att länken fanns kvar och även den här kommentaren

Karolina Andersson ‏@memkarolina 3h3 hours ago
QUEEN! 🙌🏻 Så jäkla briljant av @niotillfem om att ligga pga vill ligga. http://sandrabeijer.se/2015/11/20/kr...-mansplaining/

https://twitter.com/memkarolina?lang=en

Verkar vara en annan toppkandidat för Nobelpriset. Vad är det som är så briljant? Att hon låg med en snubbe hon inte ville ligga med?

Hela feministgrejen handlar ju om att män är sådana djur, när kvinnor är precis lika mycket djur och precis lika mycket drivna av biologi som alla andra levande varelser i universum.
Citera
2015-11-20, 19:55
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Vad, då? Hon ville väl ha en kuk i fittan just då och där. Svårare än så är det inte. Man ska inte krångla till det i onödan. Två Leif G W-citat.

Så vilka två citat ovan är Leffes?
Citera
2015-11-20, 19:58
Medlem
Nu försvann krönikan ifrån Metro!
Citera
2015-11-20, 19:59
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Googlade hennes namn och kom in på twitter, såg att länken fanns kvar och även den här kommentaren

Karolina Andersson ‏@memkarolina 3h3 hours ago
QUEEN! 🙌🏻 Så jäkla briljant av @niotillfem om att ligga pga vill ligga. http://sandrabeijer.se/2015/11/20/kr...-mansplaining/

https://twitter.com/memkarolina?lang=en

Verkar vara en annan toppkandidat för Nobelpriset. Vad är det som är så briljant? Att hon låg med en snubbe hon inte ville ligga med?

Hela feministgrejen handlar ju om att män är sådana djur, när kvinnor är precis lika mycket djur och precis lika mycket drivna av biologi som alla andra levande varelser i universum.
Poängen bör var att hon vill visa att hon är lika svinig som den svinigaste man, fast hon tar det ett steg längre och skriver en krönika när mannen tiger om det, åtminstone utanför bastun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in