Citat:
Ursprungligen postat av
kulturMarx
Eller, så är kvinnor, precis som män, genetiskt programmerade till en sexlust.
Och ibland när man är singel och lite sugen på sex, och man har någon tillgänglig att ligga med, kan det hända att man vill ligga med personen fastän man egentligen inte tycker speciellt mycket om personen. Speciellt kanske om man har varit ute på lite galej och konsumerat några öl eller några glas vin. Been there, done that, allt för många gånger. Och jag tänker inte klandra mina medsystrar för att de gör likadant som mig.
Jag förstår inte.. först tror du att du säger emot den du citerar sen säger du att du flera gånger har legat med folk pga sexlusten. Det den du citerar säger är att tjejers sexlust för en viss man påverkas starkt av hans status. Självklart finns det andra saker, vissa som är generella, och andra som är specifika för individuella kvinnor. Det kan vara utseende, doft, rörelsemönster, självsäkerhet, etc.
Du har ju knappast legat med första bästa föremål, utan du låg med en lämplig man som var tillräckligt acceptabel i övrigt, eller inom något speciellt avseende, så att du hade överseende med att du inte gillade honom särskilt mycket. För många kvinnor är "status" ett sådant attribut.
Du håller alltså med den du kommer med invändningar mot, fastän du inte tycker så själv.