2005-11-05, 11:47
Bannlyst

Vilar det en förbannelse över ismannen Ötzi?

Hittills har sex av dem som har haft tätast kontakt med den 5300 år gamla ismumien dött under mer eller mindre mystiska omständigheter.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,725039,00.html

Någon som vet mer om detta?

Det låter ju jäkligt mystiskt detta! Vad kan det vara?

En teori, kanske "Ötzi" visat sig ha utomjordiskt DNA? Och att någon(CIA?) "tar hand om" alla som känner till detta?

PS. Om jag postat detta i fel forum får någon moderator flytta tråden.
Citera
2005-11-05, 12:15
Medlem
ja varför inte det är väl samma svammel som med eyptens mumier,,
men håller man på och river i gammla lik där svampar och skit frodas i tusentals år då kan man ju faktiskt som vetenskaps man plocka upp konstigt skit som som fanns tidigare innan den genetiska striden var vunnen för bäraren
Citera
2005-11-05, 12:15
Medlem
Ja om det skulle ha hänt ungefär samma år så skulle det ha varit lite mystiskt. Nu när dom två sista dog iår, 14 år efter fyndet så är det väl lite långsökt....Eller jag vet inte.
Citera
2005-11-05, 12:17
Medlem
Efterbyrdens avatar
Wow, Aftonbladet blir bara mer och mer seriös och trovärdig för varje dag som går.
Citera
2005-11-05, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
ja varför inte det är väl samma svammel som med eyptens mumier,,
men håller man på och river i gammla lik där svampar och skit frodas i tusentals år då kan man ju faktiskt som vetenskaps man plocka upp konstigt skit som som fanns tidigare innan den genetiska striden var vunnen för bäraren

Ja det har du rätt i!

Var det inte några som var rädd för att "spanksa sjukan" skulle kunna återuppstå genom att det fanns smittade folk som hade dött på nordpolen och alltså ligger nedfrusna med viruset?

Jag har för mig någon expert sa att viruset skulle överleva -110 grader, och så kallt blir det ju inte ens på nordpolen.

Så visst borde det väl kunna finnas något virus som vi människor inte har motståndskraft mot och som legat i "dvala" i 5000 år?

Jag tycker i alla fall det är skumt att alla som varit i närheten av Ötzi dör efter hand... Även om det är lite långt mellan fyndet och senaste dödsfallet.
Citera
2005-11-05, 13:01
Medlem
Alla har ju dött av olika orsaker så det lär nog inte vara någon sjukdom dom fått. Speciellt inte eftersom dom dött i bilkrascher och trillat ner för backar bl.a.
Citera
2005-11-05, 13:26
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak
Ja det har du rätt i!

Var det inte några som var rädd för att "spanksa sjukan" skulle kunna återuppstå genom att det fanns smittade folk som hade dött på nordpolen och alltså ligger nedfrusna med viruset?

Jag har för mig någon expert sa att viruset skulle överleva -110 grader, och så kallt blir det ju inte ens på nordpolen.

Så visst borde det väl kunna finnas något virus som vi människor inte har motståndskraft mot och som legat i "dvala" i 5000 år?

Jag tycker i alla fall det är skumt att alla som varit i närheten av Ötzi dör efter hand... Även om det är lite långt mellan fyndet och senaste dödsfallet.
Virus dör inte av kall temperaturer. De går i dvala. Mjältbrands pulver är egntligen frystorkade hönsfoster som var infekterade med mjältbran...
Citera
2005-11-05, 13:29
Medlem
Tillfälligheter skulle jag vilja påstå. Om det nu handlar om en förbannelse eller något liknande borde ju fler vara döda tycker jag. Och att nån som dör 14 år efter fyndet skulle dö på grund av någon förbannelse tycker jag verkar väldigt tveksamt.
Citera
2005-11-05, 13:34
Medlem
Veyrons avatar
Vilket scoop
Citera
2005-11-05, 13:38
Medlem
Nasonexs avatar
haha.. aftonbladet

Jag tror helt enkelt att han blev sur över det OTROLIGT fula namn dom gav honom och tar ut sin hämnd
Citera
2005-11-05, 14:44
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak
PS. Om jag postat detta i fel forum får någon moderator flytta tråden.

Jag flyttar tråden till Paranormala fenomen, ockultism & ufologi .

Tråd flyttad från Övrigt till Paranormala fenomen, ockultism & ufologi

//Pendeltåg
//Moderator
Citera
2005-11-05, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nasonex
haha.. aftonbladet

Jag tror helt enkelt att han blev sur över det OTROLIGT fula namn dom gav honom och tar ut sin hämnd
Ha ha ha!

Ja nog fick han ett fult namn allt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här