Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-20, 13:59
Medlem
Jag vill bli av med mina gamla kläder, de är småslitna men någorlunda kvalité. Det handlar totalt om ca 6 st byxor och cirka 9-13 t-shirts. Jag tänkte sälja det på blocket eller liknande. Vad ska jag sätta för pris på dessa eftersom jag vill sälja allt på en gång och vill helst bli av med allt?
Citera
2015-11-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanno
Jag vill bli av med mina gamla kläder, de är småslitna men någorlunda kvalité. Det handlar totalt om ca 6 st byxor och cirka 9-13 t-shirts. Jag tänkte sälja det på blocket eller liknande. Vad ska jag sätta för pris på dessa eftersom jag vill sälja allt på en gång och vill helst bli av med allt?

Prova en annons på tradera. Jag hade nog inte sålt allt tillsammans. Sälj två par byxor åt gången på en annons. Lägg en annan annons och sälj 3-4 t-shirts. Jag tror du har större chans på detta sätt.
Gå in på tradera eller blocket och titta vad som finns till salu. Då kan du bilda dig en uppfattning av priser och kläder.
Ett tips är att sätta så lågt pris som möjligt.
Citera
2015-11-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Prova en annons på tradera. Jag hade nog inte sålt allt tillsammans. Sälj två par byxor åt gången på en annons. Lägg en annan annons och sälj 3-4 t-shirts. Jag tror du har större chans på detta sätt.
Gå in på tradera eller blocket och titta vad som finns till salu. Då kan du bilda dig en uppfattning av priser och kläder.
Ett tips är att sätta så lågt pris som möjligt.
Jag tänkte sälja allt på en gång eftersom jag inte orkar dela upp det. Vad ska det vara för minsta pris? Själv tänker jag 400kr för alltihop. Är det ett rimligt pris?
Citera
2015-11-20, 14:54
Medlem
Citat:
Jag tänkte sälja allt på en gång eftersom jag inte orkar dela upp det. Vad ska det vara för minsta pris? Själv tänker jag 400kr för alltihop. Är det ett rimligt pris?

Fråga dig själv om du hade köpt sex par byxor och ett tiotal t-shirt på en gång.

Tycker du priset är rimligt, så prova. Har inte sett kläder, och vet inte om det är märkeskläder.
Citera
2015-11-20, 15:00
Medlem
Gå till en second-hand shop och kolla. Är det kvalitet så kan du nog få mer än 400kr.
Citera
2015-11-20, 15:00
Bannlyst
Citat:

Vad är det för kläder? Märkeskläder?

Några hm trasor är inte värt besväret med avgifter och allt jobb
Citera
2015-11-20, 18:23
Medlem
Jag får nog skänka kläderna till en second hand butik eller annan frivilligorganisation. Jag tror inte någon skulle vilja köpa kläderna och jag vill helst bara bli av med allt.
Citera
2015-11-20, 18:26
Bannlyst
Citat:
Jag får nog skänka kläderna till en second hand butik eller annan frivilligorganisation. Jag tror inte någon skulle vilja köpa kläderna och jag vill helst bara bli av med allt.

Det går att sälja. Men frågan är om det är värt det?

Ta kort, lägga upp annons, betala annons, packa och skicka.

Men du vet ju själv om vad för kläder det är.

Går säkert med hm kläder. Men inte många kr känns det som.
Citera
2015-11-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Det går att sälja. Men frågan är om det är värt det?

Ta kort, lägga upp annons, betala annons, packa och skicka.

Men du vet ju själv om vad för kläder det är.

Går säkert med hm kläder. Men inte många kr känns det som.
Vem köper tämligen slitna kläder?
Citera
2015-11-20, 19:50
Medlem
Eller lämna in dem på HM. De återvinner kläderna och för varje kasse får du en rabattcheck på 50kr. Handlar du inte själv på HM kan du skicka checkarna till kyrkan tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in