2015-11-20, 04:16
Medlem
SpottaSlems avatar
Började snusa på heltid för ca 3 år sedan ( idag 32 år) efter ett evigt sporadiskt snusande här eller där. Ibland gick det månader emellan någon dosa för att lugna ner sig. Iochmed att man fått bättre självkännedom så upptäckte jag att man verkligen behövde något som lindrade den svenska ångesten och oron, så då gick jag över till att snusa på heltid.
Det som jag märkt under dessa tre år är att håravfallet stannat av ganska så fint, då jag innan körde igång så bara rasslade det om skallen när man duschade. Ofta var det som man undrade "jag tränar måttligt med styrka och jogg, äter inte som en gris men ändå så har pundar-Olle på gatan som röker som en borstbindare mer krafs på skallen än mig?" Så förutom att håret hölls sig vid liv så blev det ett väldigt lugn i mitt huvud när jag nu snusade kontinuerligt. Inga jävla tankar som far runt i skallen hela nätter och håller en vaken, mer fokus och positivt tänkande.
Så det jag undrar, har ni upplevt att håravfallet stannat av med den kära tobaken? Har ni upplevt andra goda hälsoeffekter?
Senast redigerad av SpottaSlem 2015-11-20 kl. 04:19. Anledning: felstavning
Citera
2015-11-20, 07:44
Mitt hår blir tunnare även med snus, tyvärr.
Citera
2015-11-23, 02:42
Medlem
smellyproofs avatar
Acceptera ditt håravfall, det har inget med snus att göra. Om något så stressar snus kroppen och drar ihop blodkärlen vilket borde göra att ditt hår får mindre näring.
Citera
2015-11-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Acceptera ditt håravfall, det har inget med snus att göra. Om något så stressar snus kroppen och drar ihop blodkärlen vilket borde göra att ditt hår får mindre näring.

hahaha ha läste du han inlägg? han skrev att han sluta tappa hår när han börja snusa.

men om det beror på det vettefan
Citera
2015-11-23, 12:34
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroles
hahaha ha läste du han inlägg? han skrev att han sluta tappa hår när han börja snusa.

men om det beror på det vettefan
Haha läste du mitt inlägg? Jag tror han har komplex kring sitt håravfall och inbillar sig saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in