Citat:
Ursprungligen postat av
Superklister
Men när jag jobbade på mitt förra jobb så åkte jag SL pendeln och hade ofta tanken att det skulle kunna ske något attentat där. Någon som bestämmer sig för att peppra lite med en kulspruta eller gå loss med en bomb.
Det gör minst lika ont att skadas och bli fastklämd/dö långsamt i en bilolycka, orsakad av ett rattfyllo - det är möjligen ännu värre om bilen börjar brinna, man är fastklämd och vid medvetande. Är du orolig för att åka bil trots denna info? Hur många dör årligen i trafikolyckor (bil, cykel, moped etc) jämfört med terrordåd i Sverige? Om en bomb bränner av dör man på typ en sekund.
Citat:
Ursprungligen postat av
Superklister
Jag känner att det är väldigt troligt att det kommer ske ett terrorattentat här i Sverige hyfsat snart, om inte nästa år så kanske året efter. Kanske redan under julhandeln i år. Och Stockholm under rusningstiden känns inte som ett osannolikt mål.

Köp dina julklappar NU eller beställ via nätet. Undvik alla tider då det samlas mycket folk i butikerna. Problem solved.
SSRI funkar också bra mot stark oro, det är psykiskt/fysiskt krävande att leva med stark oro/ångest för terrorister varje dag. Islam(ism) är btw ett djäfla p*ss, avskyr koranen så mkt att det inte finns ord nog att uttrycka vad jag tänker om Medina-muhammed...Konstruktivt hat är faktiskt ångestdämpande.