Såg att det var ett tag sen du frågade, men ifall du fortfarande undrar så kommer lite svar här..
Skräddare = 1 person syr upp plagg styckvis. Vid serieproduktion (konfektion på bransch-språk) använder man sig av fabrik. På så vis får man en mer kostnadseffektiv och tidseffektiv produktion med jämn kvalitet.
I Sverige finns bara ett fåtal sömnadsfabriker kvar, och så vitt jag vet håller ingen en sådan standard att de med bra resultat kan sy skjortor av högre kvalitet, dessutom är priset för att sy i Sverige FRUKTANSVÄRT högt. Mig veterligen så är Eton det enda företaget som syr skjortor i Sverige i dagsläget. De har egen fabrik på sitt kontor utanför Borås där deras DNA-serie sys.
Att låta elever sy skjortor skulle inte heller ge dig bra resultat, för att sy kvalitetsskjortor krävs en maskinpark för ca 500000 kr, inget någon elev har. Dessutom saknar de erfarenheten, upplärningstiden på varje delmoment för en konfektionssömmerska är ca 3 månader heltidssömnad.
Det bästa du kan göra är att ta kontakt med en fabrik, jag rekommenderar Europa. Turkiet har många bra skjortfabriker, men för avståndets skull så ska du titta på baltländerna, vet flertalet exklusiva skjorttillverkare som producerar i Litauen tex.
Eftersom jag gissar att du inte kan göra mönster själv måste du också välja en fabrik som kan konstruera, alternativt hitta någon i Sverige som kan göra ett mönster åt dig efter din design.
Mycket att tänka på alltså