2005-11-07, 00:47
Medlem
Aephirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icey
Jo visst vill man känna på känslan att stå där från början men sin sledgehammer och en pistol med 1% hitchans hur nära som helst
för att sedan träna upp sig i jakten på en gaussrifle om man inte föredrar rocket launcern
Jo GTA är ju enda spelet jag iallafall nu kan komma på har behållt sin känsla alla spel igenom. stilen på det spelet här väl ändå ändrats efter san andreas kom med lite rpg inspiration som som att man tränar upp skils man kan ha "party"
Jag tycker dem borde följa stilen från fallout 2 men utöka föremålen och fortfarande ha spelet som det där fria fallout 2, istället för en general som ger än uppdrag spelet igenom tills man klarat det. Man bör ha sitt huvudmål som framgår i storyn komma in i ett specellt vault med flera tillvägagångsätt, men fortfaraned inte lika lätt som 2an va så fort man fått den dära stora armouren och en gaussrifle kunde man dra in och utplåna en hel stad bara man hade några jet.

grafiken å sånt är inte så viktig som story'n enligt mig, behåller dom friheten i spelet å peark systemen å såna saker så är jag grymt nöjd, sen grafiken får dom göra hur dom vill med. men turnbase kan nog vara ganska viktigt att ha kvar iaf i combat...
2005-11-07, 00:53
Medlem
Iceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Det måste naturligtvis vara precis lika fritt som fallout två var.

Jo, men jag är bara helt enkelt rädd att dem fortsättter utvceckla idén med fallout tactics vilket är en stor försämmring!

Citat:
grafiken å sånt är inte så viktig som story'n enligt mig, behåller dom friheten i spelet å peark systemen å såna saker så är jag grymt nöjd, sen grafiken får dom göra hur dom vill med. men turnbase kan nog vara ganska viktigt att ha kvar iaf i combat...

Vissa spel spelar man faktiskt för grafikens skull, visst jag kan inte säga att fallout har den bästa grafiken men det har allt annat som du säger peark systemet mina personliga favoriter awardness och aloner. man satt länge o läste igenom dem där med beslutsångest för vilken som passa bäst
med största sannolikhet kommer dem förbättra grafiken vilket då är ett + men jag ser det heller inte som ett - att dem låter den vara oförändrad bara dem kan ha kvar alla andra grejer som kännetecknar spelet, turns ska ju självklart finnas men det skadar inte mej om det finns så man kan ha dem on eller off
2005-11-07, 01:00
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icey
Jo, men jag är bara helt enkelt rädd att dem fortsättter utvceckla idén med fallout tactics vilket är en stor försämmring!

Vissa spel spelar man faktiskt för grafikens skull, visst jag kan inte säga att fallout har den bästa grafiken men det har allt annat som du säger peark systemet mina personliga favoriter awardness och aloner. man satt länge o läste igenom dem där med beslutsångest för vilken som passa bäst
med största sannolikhet kommer dem förbättra grafiken vilket då är ett + men jag ser det heller inte som ett - att dem låter den vara oförändrad bara dem kan ha kvar alla andra grejer som kännetecknar spelet, turns ska ju självklart finnas men det skadar inte mej om det finns så man kan ha dem on eller off

Fallout tactics förtjänar inte ens epitetet fallout!

Men, jag tror inte dom är så korkade att dom kör på det konceptet istället för det som alla älskade.
2005-11-07, 01:12
Medlem
Aephirs avatar
om ni läser länken där som jag postade så säger gubbarna att dom älskar fallout serien å ska göra sitt bästa för att inte göra fansen besvikna (eller det kanske var en interjuv jag läste nåja minns inte.) men hur som helst så kommer dom nog inte förstöra den hoppas jag iaf. fallout tactic's kommer vi inte se nå mer, det var ju en stor flopp, dessutom släpptes den väl bara för att tjäna lite cash på namnet fallout.
2005-11-07, 01:17
Medlem
Iceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aephir
om ni läser länken där som jag postade så säger gubbarna att dom älskar fallout serien å ska göra sitt bästa för att inte göra fansen besvikna (eller det kanske var en interjuv jag läste nåja minns inte.) men hur som helst så kommer dom nog inte förstöra den hoppas jag iaf. fallout tactic's kommer vi inte se nå mer, det var ju en stor flopp, dessutom släpptes den väl bara för att tjäna lite cash på namnet fallout.

jag va inte där o raffsa igenom några rader.
Ja självklart får dem inte göra fansen besvikna fallout tactics kände som en pirat produkt precis som GTA 3 va
har man nån annig om när fallout 3 möjligen släpps nästa sommar ännu längre?
2005-11-07, 03:10
Medlem
Aephirs avatar
vad jag vet så finns det inget release datum, för övrigt är det där enda info'n dom nånsin sagt nåt om på deras hemsida. man tycker att dom borde stoltsera som tokar att dom äger rättigheterna å att dom håller på med spelet. menar dom har ju haft uppe info om morrowind reda när det var concept art's men vad vet man, det kanske kommer till sommaren =)
2005-11-07, 05:23
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aephir
vad jag vet så finns det inget release datum, för övrigt är det där enda info'n dom nånsin sagt nåt om på deras hemsida. man tycker att dom borde stoltsera som tokar att dom äger rättigheterna å att dom håller på med spelet. menar dom har ju haft uppe info om morrowind reda när det var concept art's men vad vet man, det kanske kommer till sommaren =)

Jag hoppas det kommer tidigast 2007. Eftersom projektet inte ens är påbörjat än. Att göra ett bra spel tar betydligt mer än ett år. Om man inte är l33t!
2005-11-07, 17:24
Medlem
MacGayVers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Fallout tactics förtjänar inte ens epitetet fallout!

Men, jag tror inte dom är så korkade att dom kör på det konceptet istället för det som alla älskade.

Sheesh, tactics är ju ett par miljoner mer fallout än fallout:brotherhood of steel....
2005-11-07, 18:39
Medlem
ArgJärvs avatar
Odium, är lite fallout känsla i det... Lite mera actioninriktat dock!
2005-11-07, 19:08
Medlem
Remslems avatar
Arcanum kom jag på nu
2006-02-21, 19:18
Medlem
Kan berätta att Fallout tre håller på att utvecklas, men efter vad jag fick som svar från tillverkaren (efter ett desperat mail) så lär man inte se röken av det spelet förrns nästa år.. de har nog haft ganska fullt upp med ES IV Oblivion.. men det ger dem inte rätt att sätta fallout 3 i skamvrån. ajabaja.
2006-02-22, 19:21
Medlem
muddafrikkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCaleb
Kan berätta att Fallout tre håller på att utvecklas, men efter vad jag fick som svar från tillverkaren (efter ett desperat mail) så lär man inte se röken av det spelet förrns nästa år.. de har nog haft ganska fullt upp med ES IV Oblivion.. men det ger dem inte rätt att sätta fallout 3 i skamvrån. ajabaja.
Vad sa de, exakt?

Citat:
Ursprungligen postat av Pete Hines från Bethesda intervjuad
And finally - how's Fallout 3 coming along?

We've got a lot of folks working on that game now, and what I've seen of it so far is looking really good and has me very excited - I'm a big fan. We're approaching Fallout 3 as if we developed the first and second games - we're developing it just like we developed Oblivion. Fallout 3 is our baby, we want to stay true to what it is and we want to deliver something that all the fans think is worthwhile. We're trying to move the series forward, keeping it fresh and cool while staying true to its roots. When we're ready we'll let people know, and hopefully people will be excited about some of the ideas we have and some of the stuff we're up to.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in