2015-11-18, 20:11
Medlem
Hej

Har börjat spela in youtube klipp på gameplay i 60 fps, undrar då vilket redigeringsprogram som jag ska använda?

Vill fade:a lägga till intro/outro och musik till och kunna lägga till text och sådant klassiskt, vilket skulle ni rekommendera?

Sedan undrar jag varför man renderar?
Och vad det gör samt hur lång tid det tar,
Hoppas ni kan hjälpa mig

Sorry för lång text.
Citera
2015-11-18, 20:23
Medlem
Vilket program som helt fungerar när man bara vill göra såna enkla saker. Jag skulle rekommendera Sony vegas bara program och skitenkelt att lära sig.

Renderaing är när du skapar själva videon. Det vill säga när du lagt in all text, intro, musik osv så genererar du den filen du sen laddar upp på youtube. Tiden det tar att rendera beror på format på videon, storlek, hur bara dator du har osv. Räkna med en redering på en eller ett par timmar om du inte vill ha så mycket kvalitetsförlust.
Citera
2015-11-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boroshlawa
Vilket program som helt fungerar när man bara vill göra såna enkla saker. Jag skulle rekommendera Sony vegas bara program och skitenkelt att lära sig.

Renderaing är när du skapar själva videon. Det vill säga när du lagt in all text, intro, musik osv så genererar du den filen du sen laddar upp på youtube. Tiden det tar att rendera beror på format på videon, storlek, hur bara dator du har osv. Räkna med en redering på en eller ett par timmar om du inte vill ha så mycket kvalitetsförlust.

Hittade programmet Sony Movie Platinum eller liknande, är det ngt att ha pch klarar de att rendera, mina behov + lite till?
Citera
2015-11-18, 21:13
Moderator
Protons avatar
Programvara - Windows --> Filmproduktion
/Moderator
Citera
2015-11-18, 21:23
Medlem
Sony Vegas Pro är bra. Camtasia är lättare, men saknar funktioner så SVP är mer värt att lära sig!
Citera
2015-11-18, 21:32
Medlem
Sony Movie fungerar utmärkt. En sak jag tänkte på är att du förmodligen kommer att behöva ladda ner någon encoder codec för att kunna rendera i olika format utan att tappa kvalité. Den codec du behöver kanske kommer med Sony Movie så installera och testa om du får det att fungera. Annars ladda ner och installera den här
Citera
2015-11-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boroshlawa
Sony Movie fungerar utmärkt. En sak jag tänkte på är att du förmodligen kommer att behöva ladda ner någon encoder codec för att kunna rendera i olika format utan att tappa kvalité. Den codec du behöver kanske kommer med Sony Movie så installera och testa om du får det att fungera. Annars ladda ner och installera den här

Tack, ska prova sedan!
Citera
2015-11-19, 11:21
Medlem
Tack för svar alla andra såklart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in