2015-11-18, 18:52
Medlem
Hej!
Funderade på om det blev krig i Sverige vad händer då med alla skulder , tex bolån, blancolån osv?

läggs räntan på is, eller får man lämna hemmet ?
Citera
2015-11-18, 18:57
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Force majeure i extremt fall, men du kan nog räkna med att du behöver betala då med. Man brukar försöka låta samhället rulla på som vanligt i så stor utsträckning som möjligt.

Efter kriget så kommer du nog behöva betala tillbaka igen på något sätt ändå kan jag tänka mig. Men säkert inte mer än vanligt, så man lär inte behöva oroa sig över någon chocksumma liksom.

Och det lär nog inte hända förrän långt värre saker redan hunnit hända.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-11-18 kl. 19:00.
Citera
2015-11-18, 19:08
Moderator
rancors avatar
Har också tänkte på detta.... jag har oroat mig från att man måste lämna sitt hem till att man bara bor kvar utan att betala för tillfället. Om man skulle tvinga alla att lämna sina hem så hade mängder med människor blivit bostadslösa samtidigt som det stod massor av hus öde, i kombination med kanske urbombade städer vilket skapar flykt.

De hus som är tomma kommer alltså oavsett tas över av andra människor och då lär värdet bevaras bättre om dem som bodde där från börjar får bo kvar.
Citera
2015-11-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robin10
Hej!
Funderade på om det blev krig i Sverige vad händer då med alla skulder , tex bolån, blancolån osv?

Så länge Sverige som stat existerar är du förbunden med dina lån. Du kan inte gå i konkurs som i andra länder.
Citera
2015-11-18, 20:37
Medlem
morkfromorks avatar
Gissar att de fryses helt enkelt, tills kriget är över...
Citera
2015-11-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robin10
Hej!

Nä fan räntan får du betala själv!
Citera
2015-11-18, 20:47
Medlem
garm76s avatar
Vill minnas att vid krig så låses alla lån samt lånemöjligheter.

Blir lite knasigt att betala av huslånet eller bilen när en är i X-land och krigar järnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in