Force majeure i extremt fall, men du kan nog räkna med att du behöver betala då med. Man brukar försöka låta samhället rulla på som vanligt i så stor utsträckning som möjligt.
Efter kriget så kommer du nog behöva betala tillbaka igen på något sätt ändå kan jag tänka mig. Men säkert inte mer än vanligt, så man lär inte behöva oroa sig över någon chocksumma liksom.
Och det lär nog inte hända förrän långt värre saker redan hunnit hända.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-11-18 kl. 19:00.
Har också tänkte på detta.... jag har oroat mig från att man måste lämna sitt hem till att man bara bor kvar utan att betala för tillfället. Om man skulle tvinga alla att lämna sina hem så hade mängder med människor blivit bostadslösa samtidigt som det stod massor av hus öde, i kombination med kanske urbombade städer vilket skapar flykt.
De hus som är tomma kommer alltså oavsett tas över av andra människor och då lär värdet bevaras bättre om dem som bodde där från börjar får bo kvar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!