2015-11-18, 14:40
Medlem
DaddyD2s avatar
Men gud, snacka om att läsa det man vill läsa. G20 finansierar inte IS, men privata aktörer i vissa G20-nationer finansierar IS. Alltså, om någon i Sverige finansierade IS på något sätt så hade Sverige varit med på den listan, vilket vi förmodligen också är. Inte G20-listan, men bland de övriga länderna som fanns med.

Detta är viktig information då det ger indikationer om i vilka länder IS-anhängare håller till.
Citera
2015-11-18, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Uppenbarligen så hart USA skapat den här situationen avsiktligt.
Den där typen av uppenbarelser är i paritet med vad terroristerna får innan (eller efter) de skjuter sig själv höga på knark och går ut och spränger civilister.
Citera
2015-11-18, 14:42
Medlem
buffelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
8 skräddarsydda minuter, tack! Han är härlig att lyssna på! Han nämnde stor-Israel också, det är ännu en sak som är svår för många att ta till sig, att Israel vill expandera, att det medvetet skapade kaoset i Mellanöstern tjänar det långsiktiga målet.

Japp och det har ju främst med att göra att judarna undanhållit historien från oss främst via utbildningsmaterial i skolan och i form av media.

Så hur lång tid ska vi gissa på att det tar innan all den här marken tillhör Israel https://en.wikipedia.org/wiki/Greater_Israel

http://www.globalresearch.ca/greater...e-east/5324815

Här kommer mer bevis då jag såg att det var någon som efterfrågade mängder av det då denne hen må ha enormt stora skyddslappar tejpade för ögonen

http://www.inspiretochangeworld.com/...reater-israel/

Nedanför finns även en video av Kenneth O'Keefe som jag såg att någon länkat tidigare men inte just denna, men det är framförallt videon ovanför jag tycker är intressant.

Och jag kan aldrig få nog av att länka den här dokumentären som är gjord av den holländska statstelevisionen där dom förklarar exakt hur Israel får sin agenda framförd av USA genom lobbyism.

The Israel Lobby: https://www.youtube.com/watch?v=EJ6WLB9oRUk
Senast redigerad av buffelmannen 2015-11-18 kl. 14:49.
Citera
2015-11-18, 14:47
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Men gud, snacka om att läsa det man vill läsa. G20 finansierar inte IS, men privata aktörer i vissa G20-nationer finansierar IS. Alltså, om någon i Sverige finansierade IS på något sätt så hade Sverige varit med på den listan, vilket vi förmodligen också är. Inte G20-listan, men bland de övriga länderna som fanns med.

Detta är viktig information då det ger indikationer om i vilka länder IS-anhängare håller till.

Det är naivt att tänka så. G20 var duktiga på att isolera ryssar efter deras annektering av Krim men de låter sina egna finansiera ISIS och ser mellan fingrarna medan de gör det. Så många G20 nationer medverkar passivt till händelserna.

Hade EU verkligen velat stoppa finansieringen av denna terrororganisation då hade dessa finansiärer stoppats omedelbart. Var inte naiv.

Tror du det är en slump att ISIS krigar mot USAs gemensamma fiende och överlever USAs bombanfall på något mirakulöst sätt? De överlever för att bombanfallen är ett skämt och för att de får kontinuerligt stöd från Turkiet, Saudiarabien och Väst i form av vapen och pengar.
Citera
2015-11-18, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor.Silberstein
Var finns bevisen?

Kan ni konspirationsidioter framlägga bevis på vem som har finansierat ISIS från väst, och hur?

Det räcker inte att länka någon jävla mupp på Youtube eller upprepa samma påstående igen.

Fram med bevisen.

Att väst finansierar ISIS är rysk propaganda och det är ju bara ännu mer talande för cirkusstaten Ryssland att den översta clownen Putin själv framför lögnerna.

Är det en konspiration att Väst finansierar och skapade Daesh? Hm, trodde det var ganska uppenbart.

Precis som det var lika uppenbart att väst har skapat oroligheter i Mellanöstern sedan Sovjets invasion i Afghanistan 1980~. Du vet Al-Qaida och allt det där..

Åh, min judiska "vän"! Ryssland och Hebréer går oftast inte hand i hand, hehe.
Citera
2015-11-18, 15:09
Medlem
angstfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor.Silberstein
Var finns bevisen?

Kan ni konspirationsidioter framlägga bevis på vem som har finansierat ISIS från väst, och hur?

Det räcker inte att länka någon jävla mupp på Youtube eller upprepa samma påstående igen.

Fram med bevisen.

Att väst finansierar ISIS är rysk propaganda och det är ju bara ännu mer talande för cirkusstaten Ryssland att den översta clownen Putin själv framför lögnerna.
Vad för bevis vill du ha? Officiella utallanden? Givetvis kommer inte pentagon eller vita huset gå ut offentligt med vilka geopolitiska ambitioner man har eller det egentliga syftet bakom utrikespolitiken.

Och gällande Ryssland så har Väst satt sig så djupt i skiten att Ryssland inte ens behöver ljuga, det behöver bara peka på alla galenskaper och allt hyckleri som Väst sysslar med.

All information finns idag lätt tillgänglig på internet, men du får själv sortera och källgranska då ljugmedia inte kommer göra det jobbet åt dig i de här frågorna.
Citera
2015-11-18, 15:10
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Det är naivt att tänka så. G20 var duktiga på att isolera ryssar efter deras annektering av Krim men de låter sina egna finansiera ISIS och ser mellan fingrarna medan de gör det. Så många G20 nationer medverkar passivt till händelserna.

Hade EU verkligen velat stoppa finansieringen av denna terrororganisation då hade dessa finansiärer stoppats omedelbart. Var inte naiv.

Tror du det är en slump att ISIS krigar mot USAs gemensamma fiende och överlever USAs bombanfall på något mirakulöst sätt? De överlever för att bombanfallen är ett skämt och för att de får kontinuerligt stöd från Turkiet, Saudiarabien och Väst i form av vapen och pengar.
Även Ryssland finns med bland finansiärerna, så exakt vart vill du komma med ditt påstående? Att IS är CIA agenter som ska störta Assad? Att påstå att väst har organiserat och skapat IS är naivt om något.

Sen att jämföra sanktionerna mot Ryssland med finansieringen av IS bevisar ju bara hur dåligt insatt du är. Man införde sanktioner mot stora, kända, ryska affärsmän och politiker där man enkelt kunde peka på vilka konton som skulle låsas. IS har ett väldigt avancerade transaktionssystem. De använder t.ex. Bitcoin, garanterat via deep web, vilket gör det betydligt svårare att spåra pengarna till en specifik person.
Citera
2015-11-18, 15:18
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Även Ryssland finns med bland finansiärerna, så exakt vart vill du komma med ditt påstående?

Det är inget jag vet om. Ifall så är fallet så tror jag att finansieringen från Ryssland är mycket begränsad jämfört med övriga länder eftersom Ryssland gör allt för att terroristerna inte ska komma till deras hemmaplan och starta om Tjetjenska kriget.

Citat:
Sen att jämföra sanktionerna mot Ryssland med finansieringen av IS bevisar ju bara hur dåligt insatt du är. Man införde sanktioner mot stora, kända, ryska affärsmän och politiker där man enkelt kunde peka på vilka konton som skulle låsas. IS har ett väldigt avancerade transaktionssystem. De använder t.ex. Bitcoin, garanterat via deep web, vilket gör det betydligt svårare att spåra pengarna till en specifik person.

Avancerat transaktionssystem? haha

Har du hört talas om t.ex. NSA och GCHQ???
Västliga underrättelsetjänster vet i princip allt som kan vetas. De vet var varenda AK47a befinner sig över hela världen.

Tror du verkligen ISIS kan komma undan från världsmakter som USA och EU? Man måste inte vara känd för att kunna komma undan med finansieringen och om man inte är det så har man nog inte mycket pengar att bidra med heller.
Citera
2015-11-18, 15:52
Medlem
bernad_laws avatar
Diskuteras med fördel i Konspirationer.

Politik - Utrikes --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2015-11-18, 16:02
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Det är inget jag vet om. Ifall så är fallet så tror jag att finansieringen från Ryssland är mycket begränsad jämfört med övriga länder eftersom Ryssland gör allt för att terroristerna inte ska komma till deras hemmaplan och starta om Tjetjenska kriget.

Avancerat transaktionssystem? haha

Har du hört talas om t.ex. NSA och GCHQ???
Västliga underrättelsetjänster vet i princip allt som kan vetas. De vet var varenda AK47a befinner sig över hela världen.

Tror du verkligen ISIS kan komma undan från världsmakter som USA och EU? Man måste inte vara känd för att kunna komma undan med finansieringen och om man inte är det så har man nog inte mycket pengar att bidra med heller.

NSA har stora problem med Tor-användare. En typisk koppling går via ca: 80 noder, och rutterna ändras hela tiden.
http://www.ibtimes.co.uk/snowden-fil...yption-1481225

Till och med dagens superdatorer har problem att knäcka denna typ av kryptering. Och de gånger man lyckas så vet NSA i vilken del av deep web de ska leta. T.ex. kan de ha gillrat fällor som drar åt sig pedofiler, smugglare m.m..

NSA vet mycket, men långt ifrån allt. Sen får vi heller inte reda på om alla insatser som görs för att stoppa IS. Inte direkt så att man går ut och säger att "Nu har vi spårat Abdulla i Tyskland som fört över stora summor pengar till IS och fryser hans tillgångar". Utan man följer nog händelsen noggrant och slår exempelvis till mot en konvoj på 116 lastbilar med olja istället.

Folk försöker alltid hitta en syndabock som man kan lägga skulden på, men i det här fallet så är det mest troligt bara ett gäng arga muslimer som fått fnatt. Sen har USA helt klart utnyttjat situationen i Mellanöstern till sin fördel. De har inte gjort något i hopp om att IS ska störta Assad så att USA kan rida in på sin vita häst och införa demokrati i landet samtidigt som man jagar bort och utplånar IS.

Nu har IS förklarat krig mot väst, vilket rör om rejält på spelplanen. Nu har det spårat ur, och man prioriterar utplåningen av IS högre än att bli av med Assad. Innan året är slut så lär de flesta parterna stå på samma sida och attackerna mot IS kommer att trappas upp rejält.
Citera
2015-11-18, 18:45
Medlem
Herz

oavsett vem som grundade ISIS, allting pekar såklart på Sionistiska intressen, så måste invandringen prompt avbrytas.

Jag hoppas att Putin är den person som "outtar" sionisterna. Att pengar kommer från G20 är skandalöst... Tidigare hade ju putin också fängslat några sionistiska oligarker... så han verkar han en agenda mot sionisterna, varför västmedia (sionistmedian) så hårt fördömer honom.

Jag har personligen sett folk som kommer till Sverige. Det är inte de mest utsatta, det är unga män som är lycksökare. De ser inte fredliga ut någonstans, alla dessa bananer är potentiella terrorister. Ingen särkhetstjänst kan bevaka alla bananer.

Jag känner personligen att det börjar kommer till den nivå där vi folket måste på något vis ogiltigförklara regeringen.

Finns det någon legal expert på forumet som kan förklara om det går att ogiltigförklara en riksdag och tvinga omval om det finns tillräckligt stöd för det?
Citera
2015-11-18, 18:49
Medlem
Om jag har förstått det rätt så kommer EU gränserna stängas inom några dagar. Detta är väldigt välkomnande, men frågan är, är skadan redan skedd? Är det "too little too late"? Damage control?

Vidare är det väldigt viktigt att verkställa utvisningarna, kartlägga varje immigrant, mer poliser på gatorna, helt enkelt time to get tough.

Helt ärligt så skiter jag i syrierna om det till kostnad av min egna säkerhet, vad säger ni folket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in