Citat:
Ursprungligen postat av
TRUMPxPUTIN
Ja, vad kan jag veta?
Problemet är bara - om vi ignorerar att jag är en aktiv del av Ukrainas näringsliv, har ingift familj i landet och har bott och verkat där 4-5 år - att ditt modus operandi med textväggar och fetstilt, som kevlarväst mot fakta och verkligheten, inte fungerar på mig.
Du nämner Alexander Mercouris som
advokat i ett annat inlägg, och det låter ju verkligen imponerande, men i verkligheten är det bara ännu ett självmål från dig och den myriad av proryska propagandakällor du maniskt länkar dina textväggar från.
Personen i fråga är
en bedragare som uteslutits från brittiska advokatsamfundet:
https://www.barstandardsboard.org.uk/complaints-and-professional-conduct/disciplinary-tribunals-and-findings/past-findings-and-future-hearings/?DisciplineID=76984
Varför? Ok, låt oss då kika närmare på det...
http://www.telegraph.co.uk/news/2016/05/21/past-comes-back-to-haunt-struck-off-barrister-turned-russia-comm/
Så, som vanligt alla dina långa citat och fetstilar till trots, du och Duran, et al, är inte mer än en
spya av kunskapslöst nonsens.
Det är sista gången jag ens bemödar mig med att svara ditt trams. Du är inte värd min tid.
Off topic
Är helt ointresserad av dina personliga förhållande.
1. Jag har aldrig kallat AM för
advokat, utan ”
London baserade jurist”, på svenska, som är helt korrekt. Vet du inte skillnaden mellan advokat och jurist??
(FB) Situationen i Ukraina just nu, del 4
2. AM har uteslutits från det brittiska advokatsamfundet pga att han
bröt mot etiska reglerna:
"the Code of Conduct" (”god advokat sed”, på svenska),
inte på grund av bedrägeri som du påstår.
Citat:
…engaged in conduct likely to diminish public confidence in the legal profession or the administration of justice or otherwise bring the legal profession into disrepute…
svensk översättning: ...engagerad i uppförande sannolikt att minska allmänhetens förtroende för jurister eller rättsskipningen eller på annat sätt ta jurister i vanrykte...
Paragraphs 301(a)() and 901.7 of the Code of Conduct of the Bar of England and Wales (8th Edition)
Det finns inget stöd i vare sig
uteslutningsbeslutet eller i
artikeln som du länkat till, för ditt påstående,
att AM skulle vara en bedragare. Vill även påpeka att ”
bedrägeri” är ett straffbart brott enligt både svenska Brottsbalken och motsvarigheten i den brittiska.
Ingenstans nämns att en förundersökning om ”bedrägeri” hade inletts eller skulle inledas. Inte heller nämns att han skulle ha avtjänat något fängelsestraff för ditt påstådda bedrägeri.
3. Möjligen bryter ditt inlägg mot
FB regeln 0.09. Falsk ryktesspridning
Citat:
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.
4. Uteslutningen kan inte påverka 12 års erfarenhet som AM har inom juridiken. I Sverige blir man ”degraderad” från advokat till ”jurist”.
Beträffande mina inlägg:
Du få vända dig till, bl.a., FN-rapportören och klaga att den är "
spya av kunskapslöst nonsens"