• 5
  • 6
2015-12-03, 09:43
Medlem
Arkades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurney
Ja, hundar väntar ett tag innan de blir för hungriga, katter kommer direkt börja äta av dig.
Katter och hundar är ju individer precis som människor. Det är nog olika från katt/hund till katt/hund. Det finns nog vissa katter som skulle sörja sin bortgångna husse/matte. Blir de alltför hungriga känner de kanske att de inte har något val.
Citera
2015-12-10, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Men om en människa är instängd med en död katt då? Kommer husse äta upp katten, förutsatt att det inte finns annan mat?

Svar ja, överlevnadsinstinkten är starkare än kännslor och smärta.
Citera
2015-12-13, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Dom där hundarna är som björnar. De ska direkt undvikas att äga.
Nej, men det är inga sällskapsdjur. Det där är arbetshundar och skall ägas som sådana.

Mycket svårt att tänka mig att katter skulle äta människor. De äter ju knappt det vi äter...
Citera
2025-06-02, 18:53
Medlem
Angeliqas avatar
Aktuellt ämne igen när ett par låg döda i sitt hus i en vecka efter dubbelmordet i Klippan. Det var kriminaltekniker som fann parets katt vid liv. Hur överlevde katten utan tillsyn och mat? En del vill inte veta. Själv är jag faktanörd.

(FB) Misstänkt dubbelmord, Klippan (2025-05-09)
Citera
2025-06-08, 20:49
Bannlyst
Innekatter brukar vara ganska kräsna. Både med mat och vatten.
Citera
2025-06-09, 00:58
Medlem
klart som fan den äter upp dig om den svälter, det är ju ett djur.
Citera
2025-06-09, 01:46
Medlem
tramsebyxans avatar
Det första katten gör när du dör är ju inte att börja gnaga på dig. Men när dagarna går, vattnet och maten sinar, då kommer katten troligen börja äta på dig. Och det gör även en hund så småningom.

Jag klandrar dem inte. Många katter och hundar är inlåsta och hjälplösa vare sig det börjar brinna eller du dör.
Citera
2025-06-09, 08:25
Bannlyst
Precis som människor behöver de först och främst vatten
Citera
2025-06-09, 08:31
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Aktuellt ämne igen när ett par låg döda i sitt hus i en vecka efter dubbelmordet i Klippan. Det var kriminaltekniker som fann parets katt vid liv. Hur överlevde katten utan tillsyn och mat? En del vill inte veta. Själv är jag faktanörd.

Kattlucka?

En vecka klarar sig en katt utan mat, och de kan dricka ur toan om man inte har locket på.

Men det är klart, den äter nog människor, men de har inte starka käkar så den kanske börjar med halsen?
Citera
2025-06-09, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa

Kanske hade de kattlucka? Har man framme en 7kg stor säck med torrfoder så kommer katten att riva upp den och äta. En bra sak om man inte vill att katten ska tugga på en när man ligger död.

När det kommer till hundar...

En 69-årig kvinna dog när hon var ute och gick med sin lilla hund. Hon hade bundit hunden vid sin rollator så hunden kunde inte ta sig därifrån. För att överleva började den lilla hunden äta på matte. När de - till slut - hittades påstods det att den stackars hunden var aggressiv så de avlivade den. Vilka jävla helveten. Kvinnan hade dött bara ett par hundra meter bort från byn som jag uppfattat det. Om någon är försvunnen tycker man att alla ska ut och traska men folk är såna jävla lata skitar. Fy fan.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...aterfunnen-dod
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in