Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-18, 14:31
  #13
Medlem
Ha i åtanke att allt man läser om företag som arbetar på samma sätt som Klarna är från missnöjda människor, de som är nöjda och det fungerar bra för skiter fullständigt i att skriva omdömen då allt flyter på som vanligt.

Däremot kan man ju alltid fråga sig om det inte är bättre att betala hela summan på en gång för att ha det gjort, äga det man köpt och slippa tänka på skiten.

Se bara till att läsa avtalet ordentligt. Jag vet inte hur det är med Klarna specifikt men vissa bolag har ett lägsta belopp att betala, och sedan ett annat högre belopp som är lägsta för att slippa ränta.

Och kom alltid ihåg att det är ditt ansvar att se till att månadsbetalningen kommer in i tid, oavsett om fakturan kommer fram eller ej, så ha det i åtanke varje månad när det är dags att betala räkningar och hör av dig till dom om den skulle saknas. Åter vet jag inte hur just Klarna gör, men många gånger omvandlas en kostnads/räntefri delbetalning till en räntetickande kredit om delbetalningar missas.
__________________
Senast redigerad av BengtGbg 2015-11-18 kl. 14:36.
Citera
2017-01-21, 11:40
  #14
Medlem
final_cuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k8k8
Bara ta delbetalning? Delbetalar bara med Klarna, än så länge inga problem. Köper man fler saker så kan man delbetala samma skit på en faktura, dumt och smart på samma gång. Kan betala ett minimumbelopp varje månad, eller hela skiten på en gång. Eller vad som helst mellan minimum och full belopp.

Detta är bra i sig, men häromdagen ringde jag Klarna för att jag ville veta exakt hur mkt jag delbetalar per månad för 2 flygbiljetter jag köpte i november, och de menar att de inte har några såna uppgifter utan att man får en klumpsumma för sina köp. Varningsklockor ringer, speciellt med tanke på att jag inte ens kommer ihåg om eller vilken delbetalningsplan jag valt! Med andra ord får jag inte veta hur mkt jag betalar för de olika köpen. Tycker det är jävligt skumt.. eller har jag missat nåt?

Till saken hör att biljetterna delbetalas av två personer så då behöver jag ju veta hur mkt den andra personen ska ge mig varje månad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback