Tidigt på måndagsmorgonen vaknade boende på Gånglåtsvägen av kraftiga smällar. Polisen larmades om misstankar om en explosion. På plats visade det sig att det rörde sig om någon typ av explosion.
Föremålet som exploderat hade placerats utanför en lägenhet som tillhörde en kvinna i 35-årsåldern. Det är i nuläget oklart varför föremålet placerats där.
Någon med koll, som kan berätta vad det handlar om?
Kryllar av araber på Gånglåtsvägen (Lindängen). Händer mycket skit där, skjutningar och explosioner. så det kan handla om allt mellan en ex-pojkvän till någon som bara tyckte det var roligt att spränga en dörr.
Delar av taxikriget utspelades där och Mangs var också där en runda.
Den 35-åriga kvinnan säger att hon inte är rädd, trots smällen.
– Jag ringde genast polisen och de var här efter några minuter. Det blev en lugnande effekt.
Kvinnan vågar dock inte tänka på vad som kunde ha hänt om hon vistats alldeles i närheten av dörren.
– Jag vill ta reda på varför detta hände, säger den 35-åriga kvinnan. Min teori just nu är att någon helt enkelt misstagit sig tagit fel dörr när angreppet skulle utföras.
Är det ens någon invånare i Malmö som reagerar längre på dessa explosioner?
Knappt jag begriper hur någon vettig människa ens törs bo kvar på detta ställe.
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
– Jag vill ta reda på varför detta hände, säger den 35-åriga kvinnan. Min teori just nu är att någon helt enkelt misstagit sig tagit fel dörr när angreppet skulle utföras.
Det är väl inte säkert att dessa kaosblattar ens kan läsa vad det står för namn på dörren?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!