Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-15, 22:15
Medlem
Ja, som rubriken tyder så gillar jag inte mitt utseende. Jag är helt nöjd med min kropp men i ansiktet finns det stora problem, bokstavligen. Jag har en stor näsa och väldigt stora påsar under mina ögon.
Sedan jag var väldigt liten (dagis) så har jag haft stora påsar under mina ögon. Detta är inte av trötthet eller liknande. Och jag minns fortfarande hur dåligt jag mådde över det i så tidig ålder. När jag närmade mig puberteten började min näsa växa mycket och jag trodde att resten av ansiktet skulle växa ikapp så att det såg normalt ut. Men det gjorde den inte.
Jag har sedan jag vart liten fått negativa kommentarer om dessa saker och folk kan inte hålla sig från att peta på min näsa eller fråga om jag är trött.
När andra kommenterat annat på min kropp på ett negativt sätt så har jag inte brytt mig så mycket alls, jag blir bara ledsen av kommentarer om det jag själv inte gillar. Så jag är rätt säker på att jag inte har bdd eller vad det heter.
Jag har varit hos alla möjliga psykologer för hjälp/remiss för plastikoperation men efter tre år har jag bara fått en massa nej.
Mitt utseende är min största svaghet (gråter just nu bara av att skriva om det här) och jag har haft depression och suicid tankar p.g.a detta i flera år. Det är bara en tidsfråga tills jag tagit mitt liv.

Min fråga är då, vad finns kvar att göra? Har inte råd med operationer själv så det alternativet är long gone.
Citera
2015-11-20, 15:39
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2015-11-20, 17:26
Dom flesta blir rätt fula förr eller senare, tänk på det. Visst är det ett problem att man är oattraktiv, det ska jag inte förneka. Det ställer till det på fler sätt än att man får svårt att hitta partner.
Citera
2015-11-20, 18:03
Medlem
De som klankar ner på ditt utseende mår inte särskilt bra själva, åtminstone inte innerst inne, i så fall skulle de inte hålla på som de gör. Till slut kommer du lära dig leva med utseendet, gå ut på krogen och var skön, och när du hittar en tjej som vill ha dig kommer hon inte tänka på ditt utseende. Själv är jag kille och nu i vuxen ålder har jag börjat tänka bort utseendet på tjejer, jag dras till deras själ. Det trodde jag inte existerade som tonåring, men mogna människor med utvecklade själar dras till andra utvecklade själar, inte till ytliga fanskap som är så missnöjda med hur ytliga och vilsna i livet de är så de måste klanka ner på andra för något som de inte kan rå för, t.ex. utseende, dålig materiell standard, dålig klädstil etc. FUCK EM! Lev ditt liv och satsa på att umgås med folk som ser själen i människan och inte utseendet, dvs umgås med mogna vuxna och inte mellanstadiebarn som råkat nå en vuxen ålder. Du är smart som har en bra kropp, det är inte alla vuxna som orkar träna bort kalorierna och ge energi till hjärta och hjärna.
Citera
2015-11-21, 03:46
Medlem
SpottaSlems avatar
Det bästa du kan göra är att ta bort fokus från din näsa och påsarna under ögonen. De kommer vara där, så acceptera det. Glöm allt vad operationer heter och inse att du är satthär på jorden för att leva. Du har fötts upp för att leva, inte ta ditt liv helt plötsligt.

Motionera/träna det du gillar. Vet du inte vad du gillar så pröva dig fram. Kroppen är skapt för att röra sig och mår skit när den är stilla, det hjälper till att du fortsätter störa dig på utseendet.

Finn kläder som är snygga, det tar bort fokus från fejjan.

Men viktigast är acceptansen, kör på med ditt liv och lev. Finns många dödsdömda som gärna skulle bytt plats med dig även om de skulle ha påsar och stor näsa.
Citera
2015-11-22, 01:54
Medlem
Olikheter är vad som gör livet roligt att utforska. Det vore värdelöst om solsystemet bestod av 100 lika stora planeter eller om det bara fanns ett grundämne. Men människor vågar inte ta för stora steg i sökandet efter nya livsmöjligheter, man behöver någon stark som vägleder.

När du visar din stora näsa blir det för mycket för vissa, speciellt barn. Är det verkligen OK att se ut så där? De är egentligen själva osäkra och vill att du ska stå upp för vem du är och hur du ser ut, och när du inte vill det straffar de dig och överför sin osäkerhet till dig.

Det är du som saknar kärleken till andra och vill dölja de defekter Gud har gett dig att dela med dig till andra. Du har välsignats med en snygg kropp, en bil och mat för dagen, så det är väl det minsta han kan begära av dig?
Citera
2015-11-22, 02:11
Medlem
smellyproofs avatar
Den här kanske får dig att må bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in