2015-11-15, 14:00
Medlem
Hej flashback

Efter jag la mig igår så vaknade jag upp med 2 vita fläckar på tänderna vilket jag inte hade när jag la mig. Så jag googlade det och fick svar att det kan vara överskott av fluor. Min fråga är nu kan man få bort dom vita fläckarna?

Mvh
Citera
2015-11-15, 14:01
Medlem
Om de beror på överskott av fluor så är svaret vad jag vet -nej.
Citera
2015-11-15, 14:04
Avstängd
Det är väl det första tecknet på att emaljen kan vara skadad. ta det lugnt med tandborstningen. Använd mjuk tandborste och ta inte i med kraft.
Citera
2015-11-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är väl det första tecknet på att emaljen kan vara skadad. ta det lugnt med tandborstningen. Använd mjuk tandborste och ta inte i med kraft.

Men går det göra någonting åt fläckarna för att få bort dom?
Citera
2015-11-15, 14:12
Avstängd
Inte något direkt. Det brukar försvinna. Det är kombinationen svag emalj och vad du ätit den senaste tiden, ellr om du tar någon medicin, som gör att du får vita fläckar. Vänta någon dag så är det säkert borta.
Citera
2015-11-15, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Inte något direkt. Det brukar försvinna. Det är kombinationen svag emalj och vad du ätit den senaste tiden, ellr om du tar någon medicin, som gör att du får vita fläckar. Vänta någon dag så är det säkert borta.

Okej, det låter bra. Tack för svaren
Citera
2015-11-15, 17:28
Medlem
Man kan också få vita fläckar när man sover med munnen öppen och torkar ut tänderna.

Vet själv då när jag är förkyld och blir täppt i näsan så måste jag sova med öppen mun för att kunna andas och då dyker dom vita fläckarna upp. Försvinner sen snabbt igen när man kan sova med stängd mun.

Kan såklart bero på annat också men reagerade just på att du fått det över natten.
Citera
2015-11-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letto
Man kan också få vita fläckar när man sover med munnen öppen och torkar ut tänderna.

Vet själv då när jag är förkyld och blir täppt i näsan så måste jag sova med öppen mun för att kunna andas och då dyker dom vita fläckarna upp. Försvinner sen snabbt igen när man kan sova med stängd mun.

Kan såklart bero på annat också men reagerade just på att du fått det över natten.

Jag är faktiskt lite små sjuk/förkyld och det är fortfarande vitt på 2 av mina tänder men inte lika mycket som i morse när jag vaknade. Så du kan nog ha helt korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in